sufii Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Skrevet Juli 30, 2009 Kutte av,skjære av. ja, men hvis jeg kutter av den gamle slangen så får jeg ikke satt på den nye. Så derfor må jeg skru den gamle av med skift nøkkel.
320it Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 Kutte av,skjære av. ja, men hvis jeg kutter av den gamle slangen så får jeg ikke satt på den nye. Så derfor må jeg skru den gamle av med skift nøkkel. aldri bruk skiftnøkkel!! its the tool of satan...
sufii Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Skrevet Juli 30, 2009 aldri bruk skiftnøkkel!! its the tool of satan... Har hørt noen andre å si det, men jeg skjønner ikke hvorfor den ikke skal brukes? Og hva skal jeg bruke isteden for skiftnøkkel, er bare den som passer i denne situasjonen.
Fliid Skrevet Juli 30, 2009 Skrevet Juli 30, 2009 Som jeg sa til deg. Kjøp fastnøkler. En skiftenøkkel har aldri godt grep, glepper dermed rundt lett. En ny en derimot, selvfølgelig bedre enn en som er slitt på flatsiden og i hjørnene. Legg en skiftenøkkel og en fastnøkkel ved siden av hverandre, se på gapet. Du ser godt hvorforo skiftenøkkel er ett dårlig verktøy da. En skiftenøkkel kan og justere seg større, minimalt selvfølgeligg. Når du holder på å skru på mutteren/bolten. Dermed glepper det over. Dette er også ett problem som øker med slitasjen av nøkkelen. Skiftenøkekl er møkkaverktøy. Ment for rørleggere, ikke bilskruing. Er og stor forskjell på gode og dårlige fastnøkler.
Ullsokk Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Kutte av,skjære av. ja, men hvis jeg kutter av den gamle slangen så får jeg ikke satt på den nye. Så derfor må jeg skru den gamle av med skift nøkkel. Jo ? Er mye lettere å få av koblinga i motorrom enn på slavesyl. Og du skal jo bytte både sylinder og slange ? Mulig jeg misforstår..
sufii Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 Som jeg sa til deg. Kjøp fastnøkler. En skiftenøkkel har aldri godt grep, glepper dermed rundt lett. En ny en derimot, selvfølgelig bedre enn en som er slitt på flatsiden og i hjørnene. Legg en skiftenøkkel og en fastnøkkel ved siden av hverandre, se på gapet. Du ser godt hvorforo skiftenøkkel er ett dårlig verktøy da. En skiftenøkkel kan og justere seg større, minimalt selvfølgeligg. Når du holder på å skru på mutteren/bolten. Dermed glepper det over. Dette er også ett problem som øker med slitasjen av nøkkelen. Skiftenøkekl er møkkaverktøy. Ment for rørleggere, ikke bilskruing. Er og stor forskjell på gode og dårlige fastnøkler. Jeg skjønner hva du mener, men jeg skrev feill da jeg skrev skift nøkkel, var fast nøkkel jeg bruke, men denne gikk rundt for det. Kanskje fordi den var gammel og av den dårlige varianten, men skal få fikset bilen i løpet av neste uke. Og da skal jeg få med meg bedre verktøy jeg kan skru hele slangen av med. Men det jeg lurer på er om fast nøkkelen får plass til å skru hel oppe der hvor slangen stopper? Glemte å sjekke det, så vil forsikre meg om at jeg ikke trenger spesial verktøy for å skru slangen av.
Fliid Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Ja, det er knotete. Men plass nok. Neida, nøkkelen kan være bra den. Bare at du hadde uflaks.
sufii Skrevet September 21, 2009 Forfatter Skrevet September 21, 2009 I dag så prøvde jeg å montere nye slavesylinderen igjen, men fikk det ikke til. Jeg får ikke av mutteren som holder slavesylinderen og slangen sammen. Har prøvd å skru så hardt som mulig, men det nytter ikke. Jeg prøvde også å skru av slangen fra motorrommet, men det nyttet heller ikke. Disse skruene er gamle og nærmest umulig å ta av. Så jeg lurer på om det er noen som har tips til hva jeg kan finne på nå ? Bilen er ikke i kjørbar stand og kan heller ikke taues til verksted, i og med at bremsene er så svake. Sette pris på all hjelp ! Kom med forslag !
320it Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 ta i? bruk lengre nøkkel, sett sammen to nøkler... et eller annet for å få mer moment. eventuelt bruk hammer.
sufii Skrevet September 22, 2009 Forfatter Skrevet September 22, 2009 Jeg har ikke så stor plass til å drive med dette, eneste jeg får gjort er å jekke opp bilen fra ene siden og krype under.
gisse Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 e til og grine av dette, hvor ligger problemet egentlig, ser bare posten er gammal og enda er snakk om den selynderen, bor den personen på sørlandet send meg en pm så får du besøk på døra, går ikke an og stresse med dette,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå