Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen har begynt å fuske både på varm og kald motor. Tomgang er jevn og helt normal, men ved pådrag tar det litt tid før den kommer. Den går bra noen ganger, og går også som regel bra når den kommer over 4000 RPM. På tomgang går den på alle sylindere. Noen som har lhatt liknende problemer?

Skrevet

Skjekka bensintrykket/pumpe??

Forrige eier på min bil hadde noe lignende symptomer, men da hadde han dårlig drag hele veien. Et par coiler som laga krøll den gangen

Skrevet

Fusker den i form av at den rykker/napper eller detter den ned på 5syl litt og kommer igjen osv?

Vært borti coil issues med overnevte symptomer ihvertfall.

Skrevet

tok ut pluggene i dag, og på cyl # 6 var det masse hvit guffe nedi plugghullet. Ikke på elektroden, men på pluggledningen og rundt pluggen. På cyl # 3 var det bare olje. Blåste rent og satt sammen igjen, og da gikk den rent en mil eller noe, så begynte den å fuske igjen... Toppdekselpakning?? Men hvorfor er det hvit guffe i det ene hullet? Så nesten ut som olje og vann. noem somk har vært borti noe sånt?

Skrevet

At det kan komme vann under og ned til plugger, i veldig små mengder, er mulig. Er en "pakning" på dekselet, som skal tette. Er ikke dekslet skrudd til, så kan du ha grunnen til at vann har kommet dit og blandet seg med oljen som lå der. Er da mtp en motorvask.

Gjør rent, bytt toppdeksel pakning. Skru fast dekselet.

Får håpe coiler/coil har overlevd : )

Skrevet

Hiver meg på denne....... Hva mener du med de ringene som sitter rundt pluggene?? mellom toppdeksel og topp på en måte, er det slik å forstå? for det skal vel ikke sitte noe pakning mellom plugg og toppdeksel? Foruten den tetteringen i stål på selve pluggen?

Skrevet

Er ikke helt der nede det er snakk om . Den ringen du snakker om sitter på plugg.

De ringene det her er snakk om er de som ligger mellom toppdeksel og topplokk. Hvis du skrur opp en coil, så ser du at det er en kant i "plugghullet" . Før så var plugghullet som regel fra siden og innvolverte kun topplokket. På M50'n så er toppdekselet en del av "plugghullet" . : )

http://www.bimmers.no/albums/jcvold/IMG_0153.jpg

Der ser du ringene det er snakk om.

At de blir stive og harde og tilogmed sprekker opp er ikke uvanlig. Da kommer det olje ned i sammen med pluggen. Dette er ikke bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...