Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har en 325 som jeg synes går veldig dårligt. det er veldig lite bunndrag, helt død under 3500rpm. akurat som den går og holder igjen, men når jeg får opp turtallet så går den greit. vis jeg jager den litt så begyner det også og lukte veldig svidd av den. synes også eksostempen er ganske høy. men bilen går jemt og fint, ikke noe fjusking. noen som har noen ide på hva som kan vere feil med bilen min?

Skrevet

En grønn en ? : P

sorry oot men, så en i hamar her om dagen, eller på kvelden da.. som virka som slet litt!:P

Skrevet

Håper ikke at dette er vanlig på disse, for da må jeg gjøre noe drastisk med min og.

Har samme problemet.

Jeg tror det er Luftmengdemåleren eller Lambasonden, men vet ikke.

Skal prøve å bytte bensinfilter i morgen og så om det hjelper noe, tviler på at det er d, men..

Noen som vet noe om dette?

Skrevet
typisk lamda sonde feil
men skulle den ikke ha jaget litt på tomgang og kansje fjusket litt vis lamdaen var gåen? men kan måle lamda`n i morgen for og skjekke den
Skrevet
typisk lamda sonde feil
men skulle den ikke ha jaget litt på tomgang og kansje fjusket litt vis lamdaen var gåen? men kan måle lamda`n i morgen for og skjekke den

Jaging på tomgang/høyt forbruk er typisk hvis LMM er defekt.

Fusking på varm motor kan kobles til lambda (lambda er ikke aktiv på kald motor)

Min 325i er også "dau" på lave turtall, er slik disse motorene er. Må bare gire litt mer så sparker det unna ;)

Skrevet
typisk lamda sonde feil

Jaging på tomgang/høyt forbruk er typisk hvis LMM er defekt.

Fusking på varm motor kan kobles til lambda (lambda er ikke aktiv på kald motor)

Min 325i er også "dau" på lave turtall, er slik disse motorene er. Må bare gire litt mer så sparker det unna ;)

det er bare det at jeg synes ikke min sparker unna i det heletatt. den går og holder igjen. den kommer litt på 3500rpm og den kommer litt til på 5500rpm. men den kan ikke gå som den skal. den er jo like død som en golf 1,6l den skal vel ikke vere det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...