Gå til innhold

BMW E30 M3 S50B30 Prosjekt må bort!!


LarsFromasj
 Share

Anbefalte innlegg

OBS OBS!

Se annonse for oppdatert informasjon!

http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar

Hei!

Selger unna prosjektet på grunn av nye biler og nye planer!

Bilen er en 1986 BMW E30 M3 med S50B30 motor.

Bilen har tidligere blitt solgt som ombygd M3, noe jeg i ettertid fant ut var feil. Den er registrert på karroseribytte, et smutthull man kunne benytte for å slippe skyhøye engangsavgifter før. Førstegangsreg: 1986. Fritt fram for trimming!

Skiltene er levert inn, men kan hentes ut igjen etter EU kontroll. Ingen skyldig årsavgift.

Alt utenom motor er godkjent i vognkort.

Har handlet ny motor og deler det siste året for 50.000,- ca.

Motor og gir:

S50B30 fra en engelsk E36 M3.

140.000 km (Kan ikke dokumenteres)

E34 M50 bunnpanne + peilepinne

Ledningsnett fra venstrerattet M3

Originalt innsug og eksosmanifold

ZF 5-trinns girkasse (Solid!)

Eksosanlegg må lages ekstra

Bremser og understell:

Hydraulisk bremsekraftforsterker fra BMW E28 M535

Black Diamond skiver forran

Powerflex foringer i bakstilling

FK Coilovers m/ gule Koni dempere (Godkjent i vognkortet!)

Dekk og felg:

Helt nye Rondell 058

- 8,5 x 17" forran m/ 215/40-17

- 10x17" bak m/ 225/45-17

Interiør:

Originalt M3 skinninteriør med slitasjehull på det vanlige stedet (Førersetet, sidepute). Helt og pent gulvteppe!

Karroseri:

Diamantsvart - fineste fargen på M3 :wink:

Nylakkerte forskjermer, frontfanger og motorrom!

Litt småfiks på karroseriet (Ny lakk) bør vurderes for å få den helt 100%, ikke noe glansbilde.

Nye Shadowline nyrer.

Dette er jo et meget tøft karroseri med en meget tøff motor.

Vekker mye oppsikt og gir masse kjøreglede.

Det som må gjøres for å få en kjørbar bil er med andre ord stort sett kun elektrisk arbeid og montering av interiør. Bilen er så godt som 100% komplett, her trengs ikke å kjøpes dyre deler for å få den i gang igjen.

Prisantydning:

135.000,- komplett med motor og gir

Så om du er seriøst interessert, ta gjerne kontakt på PM eller lignende, så kan vi snakkes videre.

IMG_1661.JPG

IMG_1677.JPG

PS: Skiltene er bare en test... den har norske skilter.

IMG_1889.jpg

IMG_1899.jpg

IMG_2096.JPG

IMG_2091.JPG

Gammelt bilde, det er ryddet opp i kaoset...

IMG_2121.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer, det står BMW 316.

Godkjent ombygd til M3, godkjent overstrøkent chnr. (xxxxxxxx), godkjent innpreget uorg. chnr. (xxxxxx). Godkjent FK understell.

Så dette gjør jo selvsagt at en ihuga BMW M3 entusiast / samler ikke ville vurdert bilen engang. Men han hadde selvsagt snudd allerede når han så motorbyttet.

Dette er en M3 tvers igjennom, registrert som en BMW 316. :wink:

Og for de som ønsker et av bilhistoriens råeste karroserier, med en meget potent motor som en lekebil, da er dette bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Har ikke bestemt meg for salg eller ikke enda, men det har meldt seg flere interesserte via PM, og det er et par spørsmål som går igjen så jeg tenkte å ta det i felles her:

Nr. I:

Desverre er ikke innbytte aktuelt pr. dags dato. Om jeg skulle solgt er det for å frigjøre litt kapital og kanskje revurdere kjøp av ny E30 M3 etter en stund. Selvom det selvsagt frister med mye dere vil bytte med ;)

Nr. II:

Bilen starter heller ikke pr. dags dato.

Det er et rullende karroseri med motor i, ikke noe elektrisk finnes i bilen eller er koblet opp.

Det som må gjøres for å få den til å starte og kjørbar er;

- Mellomaksel må monteres

- Bensinslanger må kobles (Ligger klart)

- Ledningsnett må kobles opp på motor (Har ferdig merket ledningsnett liggende)

- Giroverføring må monteres (Ligger klar)

- Pedalstell må monteres (Ligger klart, nyoverhalt og lakkert!)

- Det hydrauliske bremseanlegget må gjøres ferdig (Har alt av deler, ferdig tilpasset. Slanger etc.)

- Radiatorslanger må monteres samt radiatorvifte

Også er det litt småplukk for å få den 100% ferdig som å montere innerskjermer forran, montere dashbord, gulvteppe, interiør etc.

Som sagt er ikke bilen noe perle utvendig og fortjener definitivt en hellakkering. Litt stygg i lakken og noen små rustbobler (Ikke noe farlig), selvom helhetsinntrykket er bra.

Dette er jo èn av få muligheter for noen til å bygge realtivt oppegående E30 M3, med billig forsikring etc. ;)

Men som nevnt, det er fortsatt kun under vurdering. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...