LarsFromasj Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 OBS OBS! Se annonse for oppdatert informasjon! http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar Hei! Selger unna prosjektet på grunn av nye biler og nye planer! Bilen er en 1986 BMW E30 M3 med S50B30 motor. Bilen har tidligere blitt solgt som ombygd M3, noe jeg i ettertid fant ut var feil. Den er registrert på karroseribytte, et smutthull man kunne benytte for å slippe skyhøye engangsavgifter før. Førstegangsreg: 1986. Fritt fram for trimming! Skiltene er levert inn, men kan hentes ut igjen etter EU kontroll. Ingen skyldig årsavgift. Alt utenom motor er godkjent i vognkort. Har handlet ny motor og deler det siste året for 50.000,- ca. Motor og gir: S50B30 fra en engelsk E36 M3. 140.000 km (Kan ikke dokumenteres) E34 M50 bunnpanne + peilepinne Ledningsnett fra venstrerattet M3 Originalt innsug og eksosmanifold ZF 5-trinns girkasse (Solid!) Eksosanlegg må lages ekstra Bremser og understell: Hydraulisk bremsekraftforsterker fra BMW E28 M535 Black Diamond skiver forran Powerflex foringer i bakstilling FK Coilovers m/ gule Koni dempere (Godkjent i vognkortet!) Dekk og felg: Helt nye Rondell 058 - 8,5 x 17" forran m/ 215/40-17 - 10x17" bak m/ 225/45-17 Interiør: Originalt M3 skinninteriør med slitasjehull på det vanlige stedet (Førersetet, sidepute). Helt og pent gulvteppe! Karroseri: Diamantsvart - fineste fargen på M3 Nylakkerte forskjermer, frontfanger og motorrom! Litt småfiks på karroseriet (Ny lakk) bør vurderes for å få den helt 100%, ikke noe glansbilde. Nye Shadowline nyrer. Dette er jo et meget tøft karroseri med en meget tøff motor. Vekker mye oppsikt og gir masse kjøreglede. Det som må gjøres for å få en kjørbar bil er med andre ord stort sett kun elektrisk arbeid og montering av interiør. Bilen er så godt som 100% komplett, her trengs ikke å kjøpes dyre deler for å få den i gang igjen. Prisantydning: 135.000,- komplett med motor og gir Så om du er seriøst interessert, ta gjerne kontakt på PM eller lignende, så kan vi snakkes videre. PS: Skiltene er bare en test... den har norske skilter. Gammelt bilde, det er ryddet opp i kaoset... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Hva står det i vognkortet på denne? Når det står karrbytte, står det vel ikke M3 i vognkortet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2009 Stemmer, det står BMW 316. Godkjent ombygd til M3, godkjent overstrøkent chnr. (xxxxxxxx), godkjent innpreget uorg. chnr. (xxxxxx). Godkjent FK understell. Så dette gjør jo selvsagt at en ihuga BMW M3 entusiast / samler ikke ville vurdert bilen engang. Men han hadde selvsagt snudd allerede når han så motorbyttet. Dette er en M3 tvers igjennom, registrert som en BMW 316. Og for de som ønsker et av bilhistoriens råeste karroserier, med en meget potent motor som en lekebil, da er dette bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 intr i org e36 m3? kan ta din som delbet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2009 Hei! Desverre ingen innbytte, foreløpig iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavard Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Starter den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghstrider Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 bilder av interiør ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2009 Nei, bilen starter ikke som den står nå da det ikke finnes noe elektrisk i bilen enda. Har vel ingen bilder av komplett interiør i bilen, men jeg kan finne noen av stolene etc. etterhvert. Er vanlig std. M3 skinnstoler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2009 Hei igjen! Har ikke bestemt meg for salg eller ikke enda, men det har meldt seg flere interesserte via PM, og det er et par spørsmål som går igjen så jeg tenkte å ta det i felles her: Nr. I: Desverre er ikke innbytte aktuelt pr. dags dato. Om jeg skulle solgt er det for å frigjøre litt kapital og kanskje revurdere kjøp av ny E30 M3 etter en stund. Selvom det selvsagt frister med mye dere vil bytte med Nr. II: Bilen starter heller ikke pr. dags dato. Det er et rullende karroseri med motor i, ikke noe elektrisk finnes i bilen eller er koblet opp. Det som må gjøres for å få den til å starte og kjørbar er; - Mellomaksel må monteres - Bensinslanger må kobles (Ligger klart) - Ledningsnett må kobles opp på motor (Har ferdig merket ledningsnett liggende) - Giroverføring må monteres (Ligger klar) - Pedalstell må monteres (Ligger klart, nyoverhalt og lakkert!) - Det hydrauliske bremseanlegget må gjøres ferdig (Har alt av deler, ferdig tilpasset. Slanger etc.) - Radiatorslanger må monteres samt radiatorvifte Også er det litt småplukk for å få den 100% ferdig som å montere innerskjermer forran, montere dashbord, gulvteppe, interiør etc. Som sagt er ikke bilen noe perle utvendig og fortjener definitivt en hellakkering. Litt stygg i lakken og noen små rustbobler (Ikke noe farlig), selvom helhetsinntrykket er bra. Dette er jo èn av få muligheter for noen til å bygge realtivt oppegående E30 M3, med billig forsikring etc. Men som nevnt, det er fortsatt kun under vurdering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Kjenner du skadehistorikken på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsFromasj Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2009 Desverre, det gjør jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Er på tide at jeg kommer å kikker på denna vogna, står den på braco? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodigt Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Er intresert i stolene og det, vist du vil kvitte deg med dem:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet Juli 30, 2009 Share Skrevet Juli 30, 2009 Hvis det er XR skilt på denne bilen, så var det jeg som bygget i S50 motoren rundt 2000-2001. selger kan kontakte meg om han er interessert i mere info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas87 Skrevet Juli 31, 2009 Share Skrevet Juli 31, 2009 Men hvis det er godkjent chassibytte så betaler man vel forsikring som en m3? Ossen er det å få godkjent dette? Hvor er orginal motor? mvh Andreas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg