Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da slenger jeg meg med i "klonkegjengen" her :P

jeg har søkt på dette og fant mange innlegg om klonking,men ikke med helt samme symptomene som jeg har..

jeg har nylig kjøpt en 2001 320D automat som har trillet 125.000km..

nu har jeg llagt merke til en lav klonkelyd som kom avogtil..(høres ut som den kommer bakfra) ved nærmere undersøkelse fant jeg ut at den kommer hvis jeg ligger i feks. 20km/t,slipper gassen for så å gi gass igjen (bare helt lett for å oprettholde farten). men dette skjer kun under 40km/t. jeg lurer på om det kanskje kan komme noen ganger når jeg svinger også.men jeg trur ikke det kommer noe i humper/ujevn veg.

bilen ble eugodkjent forrige mnd,så jeg vill tro de mest synlige foringene skal være i orden.

noen forslag hva dette kan være? :roll:

Skrevet

Jeg hadde samme symptomer som du melder om ved ganske nøyaktig samme kjørelengde. Denne lyden begynte svakt når jeg gikk av på gassen, men ble ganske seriøs etterhvert. Var etterhvert tydelig at den kom bakfra et sted.

det viste seg å være fremre lenkearmsforing på venstre side. Høyre side var allerede byttet før jeg fikk bilen.

Skrevet

Samme på min bil. Måtte bytte begge de fremre lenkarmsforingene bak. Er ikke å anbefale å kjøre lenge med det. Jekka opp bilen min så datt de nesten ut av seg selv :P

Skrevet

takker for svar :D håper det er dette og ikke noe verre/dyrere..det første jeg sjekket etter var "SFD" :P

skal se om jeg finner de armene :) Er det noe pes å skifte de da?

Skrevet

Jeg regner med at du har lest posten min, men likevel. Kanskje noen andre leser her og ikke finner min post. For meg var det en brikke øverst på støtdemperen som var feil vei. Lykke til uansett :-)

Skrevet

jeg har lest din post ja,å bortimot alle andre som hadde noe med klonking å gjøre.. :P

men hvis det hadde vært tårnlagrene/pute hadde jeg vell hatt klonking i humper,noe jeg ikke har..

Skrevet

Hadde lignende lyd, tilsynelatende på lave hastigheter og i dumper (kanskje da det hørtes best).

Knekt fjær helt oppunder tårnet. Kunne ikke se dette selv, men verkstedet fant det under EU kontroll. Er visst en E46 svakhet i kombinasjon med norsk veisalting.

Skrevet

jeg har ikke noe merkbart klonking i dumper,men jeg har har noen ganger litt når jeg svinger maks en vei som kan høres litt ut som en fjær som klonke/klikke,så jeg har faktisk tenkt på det..

men jeg tenker det samme om det som i forrige posten min..da hadde jeg vell hatt mere lyder i dumper noe jeg ikke har lagt noe merke til..

Skrevet

Ikke spesielt merkbart på min heller. Hørte det bare en og annen sjelden gang.

Var derfor ganske overrasket når verkstedet ringte i forbindelse med EU kontrollen.

Skal visst være enklere å se dersom du jekker opp bilen slik at hjulet med opphenget henger fritt og fjæren er utstakt. Må bare innrømme at jeg ikke var i stand til å se bruddet. Var helt oppe i tårnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...