nicolaiba Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Heisann !! Jeg og pappa skal starte et BMW E36 Coupe prosjekt, der vi skal bygge om et 318is chassi til M3 3.2. Jeg sitter på internett og leter etter "delebiler". Jeg lurer i den forbindelse på om det er mye "ekstra" jobb å bygge om en høyrestyrt M3 til venstrestyrt med tanke på styring eller ledninger til for.eksempel speedometer panelet ?? Jeg skal altså bruke det høyrestyrte ledningsnettet i den venstrestyrte bilen. Vil dette fungere ?? Setter kjempestor pris på svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Dette er ihvertfall forskjellig på høyrestyrt vs venstre styrt: - Dashbord - Framstilling (kan mulig bare flytte tannstanga til andre sida??) - Gulvteppe - Dashbord - Instrumentpanel (ofte miles og annen temp skala på oljetemp (kelvin el farenheit)) - Ledningsnett Her har du også pedalene på andre sida.., bremsekraftforsterker, sikringsboks, ekspasjonstank, osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolaiba Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2009 Dette er ihvertfall forskjellig på høyrestyrt vs venstre styrt:- Dashbord - Framstilling (kan mulig bare flytte tannstanga til andre sida??) - Gulvteppe - Dashbord - Instrumentpanel (ofte miles og annen temp skala på oljetemp (kelvin el farenheit)) - Ledningsnett Her har du også pedalene på andre sida.., bremsekraftforsterker, sikringsboks, ekspasjonstank, osv.. Takk for svar Hva er forskjellen på ledningsnettet ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Juli 27, 2009 Share Skrevet Juli 27, 2009 Blir "omvendt" det da.., sikringsboksen er på andre sida osv.. Men gjelder mulig også motor-el nettet.., usikker på hvilken side hjernen sitter på osv jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolaiba Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2009 Blir "omvendt" det da.., sikringsboksen er på andre sida osv..Men gjelder mulig også motor-el nettet.., usikker på hvilken side hjernen sitter på osv jeg.. Jeg har sammenlignet bilder av motorrom på høyre og venstrestyrt og det ser ut som sikringsboksen sitter på samme side. Hvis sikringsboksen er den svarte boksen helt øverst i høyre hjørne i motorrommet sett forfra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Blir "omvendt" det da.., sikringsboksen er på andre sida osv..Men gjelder mulig også motor-el nettet.., usikker på hvilken side hjernen sitter på osv jeg.. Jeg har sammenlignet bilder av motorrom på høyre og venstrestyrt og det ser ut som sikringsboksen sitter på samme side. Hvis sikringsboksen er den svarte boksen helt øverst i høyre hjørne i motorrommet sett forfra Ja det er den svarte boksen øverst til høyre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicolaiba Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2009 Blir "omvendt" det da.., sikringsboksen er på andre sida osv..Men gjelder mulig også motor-el nettet.., usikker på hvilken side hjernen sitter på osv jeg.. Jeg har sammenlignet bilder av motorrom på høyre og venstrestyrt og det ser ut som sikringsboksen sitter på samme side. Hvis sikringsboksen er den svarte boksen helt øverst i høyre hjørne i motorrommet sett forfra Ja det er den svarte boksen øverst til høyre Nice Noen andre som har erfaringer med ombygning fra høyre til venstrestyrt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå