zuir4m Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Hei! Trenger hjelp med å få strammet viftereima på min e36 320i Har nylig skiftet vannpumpe, når jeg var ferdig med det, og jeg skulle starte den når alt var montert, gikk ikke reima rundt! den er veldig slakk.. Noen som kan hjelpe meg med problemet? bare det nederste "hjulet" til venstre som går rundt. Hørte at dette var et selvstrammende system, stemmer det? Takk for hjelp ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Ja, det er selvstrammende. Hjulet som strammer er det nederste løpehjulet. Det du satt en unbrako nøkkel på for å få av den gamle reima. ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuir4m Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2009 var ikke jeg som tok det av skjønner du;/ men hvordan får jeg hjulet der til å "ta tak" i reima? den bare spinner hvis du skjønner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Ta av plastikklokket som er i senter av det nederste løpehjulet og skru. Da flytter du på reimhjulet. Mulig strammeren har hengt seg pga litt overivrig drakamp. Bolten som går igjennom løpehjulet er noen ganger litt for lange (veldig lett å dra sporet rundt, derfor skjer det at skruen blir byttet, og da til en hakket for lang.) , så den legger seg mot gods på den hydrauliske strammeren. Regner med du har hydraulisk strammer. Poenget ; Sett en unbrako nøkkel i senter av løpehjulet (på skruen) og se om du får flyttet på hjulet. (mot triggerhjulet. Det med mange tenner på) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuir4m Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2009 hydraulisk strammer vet jeg ikke om jeg har! ;/ løpehjulet er det som er nederst til venstre? hvordan mener du jeg skal flytte det? er det skruing med unbrakoen? Takk for svarene;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Nederst til venstre ja. Det lille sorte i plastikk. Vipp av dekselet i midten av dette, med en liten flat skrutrekker. Skrur du på unbrako skruen i midten av dette hjulet ( du kjenner den når du tar av lokket i midten) så flytter du hjulet. Det skal egentlig stramemren gjøre selv, men ahr det kilet seg pga. skruen jeg nevnte, så må du hjelpe til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå