AlpinweissE36 Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Hjelp!! girkassa mi har begynt å "hoppe" ut av gir når jeg skal kjøre igang.. dette skjer ikke hver gang, men av og til når jeg står i oppover bakker og må ta bakkestarter osv.. er dette et tegn på at girkassa holder på å planlegge en tur under torva for å bli der? spørsmålet er da om det er billigere å få tak i en annen girkasse eller å reparere den som jeg allerede har? har i følge speedo gått ca 210.000km... trenger svar ASAP! takker for alle svar som måtte komme inn;)
Bimmerlars Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Er nok på tide med fiks/ny girkasse høyst sannsynlig. Slitte medbringere evnt. skjeve shaltegafler kanskje.
Fliid Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 En girkasse til M50 B20 får man tak i billig brukt. Definitivt billigere og kjøpe en brukt en. Kan forresten være en så liten bagatell som slitte giroverføringsforinger som kan forårsake at du ikke får den ordentlig i gir vær gang.
AlpinweissE36 Skrevet Juli 30, 2009 Forfatter Skrevet Juli 30, 2009 det er bare av og til liksom..kom en ny lyd i dag også...virker som den sliter med å "dra" på 5. gir i fra 70km\t og oppover til rundt 90-100km\t kommer en lyd som kanskje minner litt om "surring"...er vel kanskje like greit å få tak i en annen kasse og hive i den da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå