Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble en smule rasket over da jeg støvsugde bilen i dag. Under passasjersetet fant jeg en nøkkel hengende i en liten karabinkrok. Nøkkelen er preget med BMW-logo og noe som kan ligne et serienummer. Er det noen som vet hva dette er for fanterier?

Skrevet

Lett å få startet etter at NAF eller Politiet har hjulpet han inn :wink: Står du på et senter eller i en annen by eller hvor-som-helst og har mistet nøkkelen tenker jeg du er glad for den under setet allikevel.

Ikke mange fornuftige steder å skjule en nøkkel utvendig og samtidig beholde kvaliteten på den.

Skrevet

Reservenøkkelen ligger i en skuff på kjøkkenet. Hm, får prøve den i morgen å se hva som skjer. Det virket bare som en merkelig plass å gjøre av en ekstranøkkel...

Skrevet

Hjelper ikke å ha reservenøkkelen i en skuff på kjøkkenet i Nidaros hvis du er på kjøretur og mister bruksnøkkelen i Kristiansand :wink: .

Blir litt som å ha låsoljen inne i bilen på vinterstid i stedet for å ha den i kjøkkenskuffen og på jobben.

Vet jo selvfølgelig ikke om jeg har rett før du får prøvd, men jeg tipper det er en reservenøkkel.

Da jeg kjøpte min E39 var det med 5(!) originalnøkler, hvorav to var med alarmknapp, en var for restaurantbesøk (fungerte kun i førerdør + tenning og uten alarmfunksjon) og to var rene reservenøkler (begge dører + hanskerom), -også de uten alarmfunksjon.

Skrevet

Vet at folk har pakket reservenøkkler inn i et par plastposer,og stripset de fast utvenndig på bilen for å ha tilgang hvis uhellet skulle være ute.

Evt på nyere biler,så følger det gjerne med en nøkkel som kun kan brukes til døra,og da kan man jo ha en reserve nøkkel inni bilen et eller annet sted.

Skrevet

Det viste seg å være en reservenøkkel, men den funket kun i førerdør og tenning. Kunne ikke låse opp passasjerdøra eller bakluka med den, noe jeg heller ikke kan med de andre to nøklene jeg har. Regner med at det er byttet sylindere og at låsene må kodes om...

Skrevet
Det viste seg å være en reservenøkkel, men den funket kun i førerdør og tenning. Kunne ikke låse opp passasjerdøra eller bakluka med den, noe jeg heller ikke kan med de andre to nøklene jeg har. Regner med at det er byttet sylindere og at låsene må kodes om...

Det er nok en originalnøkkel og det skal nok være slik. Min E39 ble levert ny med samme utvalget av nøkler. BMW leverer flere forskjellige typer nøkler med bilen originalt, og bare to går til hele bilen. Den du har der er restaurantbesøk/ servicenøkkel (fyren som parkerer bilen på restaurantbesøk og servicefolkene på verkstedet har lite behov for tilgang til hanskerom, bagasjerom etc).

:)

Skrevet

Det stemmer sikkert bra. Jeg lurer bare på det med bytting av låser fordi ingen av nøklene mine funker på passasjerdør eller bakluke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...