Gå til innhold

E34 520ia M50: vil ikke opp på turtall/smeller i potta(kald)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bah, bruksbilen min (E34 520ia M50) ble ganske rar nå. Først er den helt ok og så etter sånn maks to minutter med kjøring vil den ikke opp på turtall, smeller i potten og motoren vibrerer "pulserende" helt til den blir litt varm og da er alt bra igjen.

Det skjer uansett om bilen står i drive eller park/nøytral og det smeller kun når jeg trør pedalen i bunn...

Er det veivsensor/kamsensor eller noe annet som lambda f.eks som tuller?

Skrevet

hmm hva med og sjekke med litt startgass rundt about? det at den smeller i potta kan jo tyde på at den suger falskluft, sjekk belgen etter lmm

Skrevet

Hvis den dro inn falskluft så ville den ha fussket hele tiden og ikke kun når motoren er kald?

Når motoren har blitt litt varm så er den god som gull igjen...

Skrevet

på min bil, så hadde jeg et skikkelig hull i den belgen jeg snakker om, merka ikke noenting på at den fuska, utenom at det smalt noe inni hinsides fra potta når jeg trødde gassen i golvet...

Skrevet

Har testet med startgass, men fant ingen lekkasje. Coilene og pluggene er helt nye, så jeg tror ikke at det er tenningen...

Blir jeg noe klokere hvis jeg tar diagnose?

Skrevet

Den sveiv ganske urent tidligere og ble helt bra etter plugg og coilbytte (lånte coilene fra M60 motoren jeg har liggende siden de var helt nye og hadde samme delenummer)

Etter litt over en måned begynte problemet og motoren sveiv dårligere og dårligere. Det har aldri vært slik før, siden den sviver på alle sylindere men vil ikke opp på turtall og smeller i potta ved pådrag når motoren er kald :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...