tool-nes Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Jeg skal til å begynne på et lite langtidsprosjekt i garasjen. Planen er å turbokonvertere en m20b25. vet at mange har gjort dette før, og lærer mye av å lese trådene til mange her inne. Jeg har tenkt meg ut litt hva jeg vil ha i motoren, og lurer på om noen vil gi meg noen tilbakemeldinger på hva dere synes om mine tanker. Hadde tenkt meg: dieselveiv 320 råder dekomp stempler diesel oljepumpe oljekjøler z45 turbo kam MLS toppakning Walbro 255 bensinpumpe større dyser, men vet ikke hvilke? turbokit, adekk eller ebay Megasquirt sprut Målet er å klare 300 driftsikre hk. Vil dette oppsettet klare dette? Eventuelt noen forandringer? Hvor er det beste stedet å handle de forskjellige delene? Synes det er greit å høre fra dere med litt erfaring på dette, enn å begynne å bygeg og gjøre de samme feilene som kanskje noen andre har gjort før meg, som vil koste meg ekstra med tid og penger. Alle tips og råd mottas med stor takk
ehrnst Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 ja, det vil klare 300hk drift sikkert, lett. bytt ut mls med o-ring og orginal pakning. 440cc holder opp mot 400hk
tool-nes Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 ja, det vil klare 300hk drift sikkert, lett.bytt ut mls med o-ring og orginal pakning. 440cc holder opp mot 400hk takk for svar o-ring? hvor og hvordan gjør jeg dette? tror jeg vet hva det, men er ikke sikker.. er det noen steder som gjør dette? eventuelt bare å levere inn blokka?
KalMar Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 du trenger nok ikke dekomp stempler.. du må få tak i noen stempler fra 88+ (kat motor) da får du en komp på 8 å noe å det er fint for turbo konvertering !!
tool-nes Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 du trenger nok ikke dekomp stempler.. du må få tak i noen stempler fra 88+ (kat motor) da får du en komp på 8 å noe å det er fint for turbo konvertering !! Det var sånne jeg mente.. KAT stempler.. blir ikke da kompen på ca 8.8:1? Det må vel funke fint
Fixfax Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 nei ca 8:0:1, med 2.5 veiv og 135mm råder og kat stempler er den 8:8:1
tool-nes Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 nei ca 8:0:1, med 2.5 veiv og 135mm råder og kat stempler er den 8:8:1 OK, men det er vel bare bedre det?
tool-nes Skrevet Juli 31, 2009 Forfatter Skrevet Juli 31, 2009 Har hørt noe om at det er smart å sveise kjølekanalene i toppen. Hvor i nærheten av Vestfold får man dette gjort? Og er det nødvendig? Har finni 440 dyser på KimmitSport. Dette er 440cc HøgOhm. Er det HøgOhm eller LavOhm jeg skal ha til motoren min?
ehrnst Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 de fleste sier det er nødvendig, jeg mener det ikke er det, det er ikke derfor pakninga ryker. sef er det ikke noe i veien for å gjøre det. nærmeste motorverksted tar jobben.
Ballder Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Toppen sveises slik at den ikke skal sprekke. Lav ohm som er orginalt, men mulig MS sprutet takler høyohm også.
Gjest Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Lav ohm som er orginalt, men mulig MS sprutet takler høyohm også. M20 som de fleste BMW motorene utenom de gamle 745i motorene har høy ohm dyser org.
Ballder Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Lav ohm som er orginalt, men mulig MS sprutet takler høyohm også. M20 som de fleste BMW motorene utenom de gamle 745i motorene har høy ohm dyser org. Selvsagt.. en øl til nå så blir det vel fort borti 200 hk i m20 2 litern uten turbo her. My bad guys..
ehrnst Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Toppen sveises slik at den ikke skal sprekke.Lav ohm som er orginalt, men mulig MS sprutet takler høyohm også. ja, men hvorfor sprekker den, mest sansynlig grunnet varme fixfax, hva mente du med den setningen, 135mm råder er jo orginalt på 325
OLEZZ Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Jeg ville gitt faan i mls pakningen. Heller o-ringe blokka isteden. Mye lettere å få tett, og det blir mer holdbart. Det vil jo selvfølgelig ta mer tid og arbeid, men resultatet deretter. Jeg bremsa 450hk med 440 høy-ohm dyser. Så de holder i massevis.
tool-nes Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Jeg ville gitt faan i mls pakningen. Heller o-ringe blokka isteden. Mye lettere å få tett, og det blir mer holdbart.Det vil jo selvfølgelig ta mer tid og arbeid, men resultatet deretter. o-ringe blokka, hva er egentlig det? Har sett noen bilder av det, ringer i stål som sveises fast i toppen rundt hver sylinder? Gjøres dette på nærmeste maskinverksted? Har lest både postive og negative ting om MLS pakningen, men at den er vanskelig å få tett er vel det som går igjen. Hvis jeg o-ringer blokka, bruker jeg da bare vanlig toppakning? Hva blir kompen da? MLS pakningen bygger vel opp en del og skaper mindre komp? Setter veldig pris på litt diskusjon om hva som er best, lærer MYE av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå