Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har hørt noe om at det er smart å sveise kjølekanalene i toppen. Hvor i nærheten av Vestfold får man dette gjort? Og er det nødvendig?

Har finni 440 dyser på KimmitSport. Dette er 440cc HøgOhm.

Er det HøgOhm eller LavOhm jeg skal ha til motoren min?

Vi sveiser topper, planer og o-ringer blokka vis du vil

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Har hørt noe om at det er smart å sveise kjølekanalene i toppen. Hvor i nærheten av Vestfold får man dette gjort? Og er det nødvendig?

Det høres bra ut! Hadde deg i tankene da jeg spurte om hvor i Vestfold dette kan bli gjort :)

Planer dere blokka også?

Er det noen ca pris på alt dette?

Skrevet
Toppen sveises slik at den ikke skal sprekke.

Lav ohm som er orginalt, men mulig MS sprutet takler høyohm også.

ja, men hvorfor sprekker den, mest sansynlig grunnet varme :wink:

fixfax, hva mente du med den setningen, 135mm råder er jo orginalt på 325

mhm, og den har 8:8:1 i komp orginalt

Skrevet

Skal du ha dieselveiv og 130mm råder bør du absolutt ikke bruke 3mm mls, da blir kompen alt for lav.

3mm mls blir brukt som en lettvinn måte og dekomprimere på, bruer man denne på helt orginal m20b25 med kat stempler får man ca 8:0:1 i komp, og da slipper man og dreie stempler eller bytte veiva

oringer du bloka og bruker dieselveiv 130mm råder og or pakning får du ca. 8:0:1 som er ideelt for turbo bygg.

Når du tar ifra hverandre motoren må du ikke glemme og sveise oljeretur da :P

Skrevet

Det høres bra ut! Hadde deg i tankene da jeg spurte om hvor i Vestfold dette kan bli gjort :)

Planer dere blokka også?

Er det noen ca pris på alt dette?

pm

Skrevet
Skal du ha dieselveiv og 130mm råder bør du absolutt ikke bruke 3mm mls, da blir kompen alt for lav.

3mm mls blir brukt som en lettvinn måte og dekomprimere på, bruer man denne på helt orginal m20b25 med kat stempler får man ca 8:0:1 i komp, og da slipper man og dreie stempler eller bytte veiva

oringer du bloka og bruker dieselveiv 130mm råder og or pakning får du ca. 8:0:1 som er ideelt for turbo bygg.

Når du tar ifra hverandre motoren må du ikke glemme og sveise oljeretur da :P

Må man gjøre noe med stemplene hvis man bruker dieselveiv og 130mm råder? Har hørt noe om at man må kappe skjørtekantene på de?

Sveise oljeretur skal jeg huske ;)

Hvor er det beste stedet å sveise inn dette? i bunnpanna?

Skrevet

Regn godt over hva det koster og bygge, er mitt tips! Blir fort at det blir MYE dyrere enn planlagt.. Åmen, har du sett, har jo motor ferdig bygget jeg, som du kan kjøpe;) hehehehe

Skrevet
Regn godt over hva det koster og bygge, er mitt tips! Blir fort at det blir MYE dyrere enn planlagt.. Åmen, har du sett, har jo motor ferdig bygget jeg, som du kan kjøpe;) hehehehe

hehe, blir nok fort dyrt ja.. har sett du har en veldig bra motor til salgs, men har ikke så mye penger nå gitt, men blir sikkert en del billigere enn å skru alt sammen selv.

men blir nok å skru dette sammen selv, lære litt å ha noe å pusle med en stund fremover. har ikke plass til noe bil enda, så har ikke så dårlig tid med å bli ferdig ;) hehe

men lykke til videre med salget :) ser ikke ut som noen dum deal det der!

Skrevet

Blir nok den prisen uansett kansje.

Om man har kat stempler fra e34 525 m20b25 trenger man ikke modifiser skjørte kantene, men stemplene fra e30 må skjørtekanten freses ned eller noe

Skrevet

Prisen ommer alt ann på hvor nøye man skal gjør ting. Kjedelig og havarere på at man sparte noen kr.. Uansett, blir det gøy og se hvor du ender med prosjektet ditt, og lykke til!

Skrevet
Blir nok den prisen uansett kansje.

Om man har kat stempler fra e34 525 m20b25 trenger man ikke modifiser skjørte kantene, men stemplene fra e30 må skjørtekanten freses ned eller noe

er det noe spesielt navn på de stemplene fra e34 525 m20b25?

de er bare å kaste rett i det oppsettet mitt?

Lurer også på hvilke sprut folk bruker, og hvordan de ordner tenninga?

Skrevet

er ikke noe spesielt navn på de.. er bare å få tak i noen stempler som har sittet i en m20b25 med kat.. å rett inni ditt oppsett. men bytt stempel ringer..

Skrevet

Da blir det å se etter sånne stempler ja :) og bytte stempelringer er et must!

Har sett det er mange som bruker chip som er tilpasset turbo, men synes ikke det virker så driftsikkert. Så går nok for sprut, men vet ikke helt hvilke det blir enda. Har tenkt en del på MegaSquirt, mest fordi det er det billigste og funker greit. Men det styrer vel ikke tenning, så hva burde jeg ha i tillegg?

Eller eventuelt ha et opplegg som styrer både sprut og tenning, hvis det finnes?

Eller hva er meningene om Haltech til mitt oppsett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...