Moenmann Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 ja nå lekker den ikke bensin lengre; nå er det kjølevæska som kommer ut.. kan det være riktig at det lekker kraftig fra rundt termostaten/huset når bilen begynner å bli varm?? i hvertfall i området der.. det begynner ikke å lekke før bilen er blitt litt varm. men kjører jeg da, lekker det ganske mye.. ser ut som det kommer oppe i området av termostathuset i hvertfall, men jeg er usikker. termostathuset er forresten av aluminium(?) har jeg observert.. hvilken termostat må jeg har om det er den som er problemet? ser det var i hvertfall to stk med forskjellige grader. takk igjen alle sammen Bilen har forresten stått en stund pga litt diverse, og når jeg prøvekjørte den nå, så kom det en skikkelig ubehagelig dunkelyd fra bremsene(??) bak på v side etpar ganger også tikker det i takt med at hjulene går rundt når jeg kjører.. ukjørbar mao. noen erfaringer? rustet fast? hva kan jeg gjøre? enda en gang takk..
Fliid Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Rundt 90 grader termostat er normalt for klimaet her til lands. Har bilen stårr med handbrekket på over denne "stå stille " perioden?
jensemann23 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 jeg vil tro aluminiumshuset bør byttes til et av plast. akkurat samme skjedde med min. Bestiller du nytt fra koed etc i dag får du av plast, inkl pakning. Enden er det det, eller O--ringen rundt vannpumpa di som lekker. Begge deler er lett å skifte. Skift hele vannpumpa med det samme.
jensemann23 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 fordi det oksiderer mellom det og toppen, og det skaper lekkasje. Er jo en grunn til at de gikk fra alu hus på tidlige modeller til plast/bakeligg hus på senere modeller.
Fliid Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Forstår logikken din. Men det oksiderer ikke mellom pakning, da luft ikke kommet til. Kun der luft komemr til. Så etter min mening er dette ett fenomenalt hus. Turnermotorsport bruker som begrunnelse for at de selger Alu hus, at det i plastikk er så sprøtt.
jensemann23 Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 det hadde hvertfall oksidert på min. var store groper i aluhuset så pakningen ikke tettet skikkelig. Byttet til plast og nå er det helt tett. Men det er mulig det ikke varer like lenge da. ...
Moenmann Skrevet August 1, 2009 Forfatter Skrevet August 1, 2009 Rundt 90 grader termostat er normalt for klimaet her til lands. Har bilen stårr med handbrekket på over denne "stå stille " perioden? takker:) nei, det har ikke det.. automatgiret har stått i P.. Jeg trodde også alu var best når det gjaldt termostathuset,men åpner og sjekker det.. termostaten må byttes uansett. koster vel ikke mange kronen å bestille det også i tilfelle.
Fliid Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 Hm, ok. Var veldig enkelt og tro at det var skjedd noe med mekanikken til hånbrekket. Dette gir ofte denne "tikke" lyden under kjøring, om noe går i stykker. Jekk opp bilen på venstre side bak, snurr hjulet og hør om tikkelyden kommer fra innsiden av skiven. Siden bilen ikke har stått med håndbrekket, så har jeg mine tvil, men det kan forekomme uansett.
Moenmann Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 hei igjen..fant ut problemet bak.. det var en av fjærene på parkbremseskoene som hadde hoppet ut av sporet (en av dem du stikker gjennom og vrir rundt) siden det var rustet i stykker bak der... så det fikk jeg ordnet, håper jeg. men tilbake til lekasjen; har nå funnet ut at det mest sannsynlig er vannpumpa som lekker.. den sitter rett bak vifta, right? men den skulle være byttet for 3-4 år siden. kan det fortsatt være den? satser i hvertfall på det og stikker og kjøper meg en ny pumpe i morgen. det er vel best å gå for original bmw? eller holder det kanskje med pakning? takk igjen.
Fliid Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Ja, det kan være den som har havarert og den ligger bak viften. Kjenn etter slakk i pumpen ved å "bende" på viskose viften. Er det slakk, så har nok lageret havarert. Er det ikke slakk, så holder det nok med kun ny O-ring.
Moenmann Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 fantastisk! gjorde faktisk som du sier uten å ha lest det, og kjente det var slakk i den, så jeg rev den ut med en gang. greit å få bekreftet.. så nå blir det ny vannpumpe også heldigvis ikke de dyreste delene å bytte.. jeg fikk forøvrig en 92'C termostat fra koed (fikk ikke noe valg). har det egentlig noe å si i forhold til 88'C som noen oppi her nevnte? 88 sto forøvrig i bilen fra før. den er import om det har noe å bety.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå