Fliid Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 Touringen skal under kniven, igjen. Tidlig vinterlagring i år, men slik ble nå det. Delene det er snakk om er; -Gule Koni, forran og bak (justerbare i Rebound) -80/80mm Jamex fjører (Med papirer) Nummerene er teipet over, så de er fortsatt intakte. -30mm Eibach fjører bak -Nye originale tårnlager fremme -Nye Hjullager fremme -Sortlakkerte fjørben, 51mm -Alu tårnlager til støtdempere bak *Settet er bolt on på en hvilken som helst E30! Fjørene er for 6 sylindrede modeller. Kan monteres på en 4 sylindret, men blir da ikke like lav. Kostpris nytt, uten frakt og uten moms fra USA er 14.600,- NOK Jeg hadde tenkt meg 7500,- for det. Alt fungerer ypperlig, ingen ulyder av noe slag. Dette er da halve prisen og settet er såvidt brukt! Bilen står som regel i garasjen, Bilder. De er fra montering, vinteren som var 2008/2009: Tårnlagerene ligger ved siden av vannpumpen - Standard tårnlager VS ALU (Begge med modifikasjonen, "skive på toppen" for å begrense bevegelighet) - Støtdemper på vei inn i nylakkert fjørben - Med nytt hjullager, men mangler støvkappen. Den er selvfølgelig montert for lengst. - Så ett foto, montert på bil (Senk, 80/30mm) -
Fliid Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Flott understell, fleksibelt, flott for gatebruk, flott for banebruk. Har du oppgraderingsplaner, her er veien å gå : )
Fliid Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 Fått forespørsel på kun å selge Koni med fjører. ( 80/80 og 30mm Eibach fjørene) Det går for 4000,- Noen som er interisserte ?
Fliid Skrevet August 6, 2009 Forfatter Skrevet August 6, 2009 Det kan vi ta når demperene og fjørene er solgt. Er ikke noe poeng i å sitte med støtdempere som ingen vil ha, som jeg ikke får brukt, fordi fjørbenene er solgt. Blir ikke dempere solgt, så beholder jeg det heller selv. Er jo såvidt brukt.
håkon_w Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Fått forespørsel på kun å selge Koni med fjører. ( 80/80 og 30mm Eibach fjørene) Det går for 4000,- Noen som er interisserte ? hva mener du? er det et sett (4 fjærer med 80/80 senk og sett med 30/30 senk?
Fliid Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 Ett og ett halv sett med fjører. Det ene settet jeg har, er 80/80 Jamex, med tüv godkjenning. Det andre er kun fjører for bak, ikke forran. Disse senker 30mm og er av merket Eibach. For at jeg skulle få den "kjørehøyden " jeg ville ha, så måtte jeg kombinere to sett. Og en bekjent hadde Eibach fjører for bak liggende. Alle disse fjørene følger med. Sammen med demperene. Koniene er forøvrig justerbare i Rebound. Koni's beste : )
Fliid Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 Ja, det er idiotisk billig. Men vil egentlig bli kvitt det : ) Noen må da senke touringer her og slippe å tenke på det på en god god stund? Ikke vær redd for å kjøre 80 senk forran, det går helt fint! Gmale bruksbilen min hadde det. Firedørs E30. Tok bunnpannen etter to år, men det hang nå sammen med hastverk.... Koni er noe som holder! Medfølger jo kvittering også, så er vel noe garanti ute å går i tilegg. Hvis om atte . : )
h4ns3n Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Selg fjærer og tårnlagrene løst, så kanskje jeg er interessert.. Evt bare fjærer løst.. EDIT: Er da interessert i resten! Bare ikke fjærene.. hehe
Fliid Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 Da får du komme med ett fornuftig bud. Som en pekepinn; Man får fjørben fra Koed, brukt, for 1500,- pr stk. Plusset med mine er at det er nye hjullager på begge sider og lakkerte da.. Og mutteren til demper er det mulig og skru på, da det er ett sjansespill ellers. Fjørene er det greit jeg kan beholde/selge siden , da jeg liker fjørene meget godt. Har en forkjærlighet for 80mm senk på E30. : ) Gi meg ett bud hansefanta, så har jeg noe å gå etter. Føler du deg mest komfortabel ved å gi meg det på PM, så kan du det.
Østgaard Skrevet August 11, 2009 Skrevet August 11, 2009 intrisert i å selge bare dempere forran da? Må sjekke om jeg har 51mm da, men det kan vi jo komme tilbake til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå