Gå til innhold

E30 MED M50.. ZF-kasse + e30 320 diff, hvilken mellomaksel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Topic sier det meste:P

Har motor og allt klart bortsett fra mellomaksel, så trenger å vite hvilken jeg skal bruke så fort som mulig!

Mvh

Hopen

Skrevet

hmmm, e30 m3 eller e36 320 mener jeg skal gå. du har kanskje glemt å sjekke "e30 m50" guiden her inne? :)

Skrevet

ja, vet m3/324td akselen passer på girkassen, men om den går på diffen jeg er usikker på. det står det ikke noe om i guiden

• 2 weeks later...
Skrevet
Trudde ikke 324td hadde stor flens til kassa? E36 320 passer ikke, den har liten flens... E36 328 eller m3 bør jo gå :)

324Td skal visst ha stor ja, men 324d har liten.

e36 328 passer sikkert på kassa men vil tro det blir feil lengde så den må kortes inn? det er noe jeg ikke får til å gjøre.

Skrevet

Jeg har ikke holdt tunga rett i munn. ZF kom selvfølgelig med liten og stor flens. Har du liten flens (mål flens på tvers) og se på schmiedmann sine sider, for de har angitt bolthull avstand. Om du har liten eller stor hardy. Har du liten, så kan du bruke 320i E36 aksel. Enkelt.

ZF med stor hardy ble levert KUN i 1991.

Skrevet

Flesen på zf-kassa mi er mye større en 320-kassa som sto i bilen fra før så da regner jeg med at det er den store flesen på ZF'en.

Skrevet

Riktig. Da har du fått informasjonen du trenger for å montere rett mellomaksel.

Det er bare en ting.. Alle de er vanskelige å få tak i.

Men! 325i E36, 91 modell. Den akselen passer og den burde faktisk være lettere og oppdrive enn M3 E30 og E30 324td.

Husk å bytt opphengslager til karosseri varianten din (facelift / prefacelift)

Skrevet

Jo, det er der ZF kassen din stammer fra. En 91 modell. (Tipper jeg da) E36 ble kun levert med stor hardy i 91. Ikke senere. Da ble det byttet flens på girkassen, til liten.

Med mindre du har en M3 girkasse da : )

Skrevet

virker som om girstangen som fulgte med er fra m3, så godt mulig det er det:P motoren er fra 92mod så er isåfall ikke kassen som sto på den orginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...