Gå til innhold

318is innstilling på kam drev orginalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noken som veit korleis eksos drevet skal stå på en m42b18 orginalt?

mitt drev står hellt til negativ side. also retard.

Skrevet

Std innstilling får får du ved å låse veiva og justere kammene sånn at du kan legge et rettholt over de firkantene som er bak på kammen... Egentlig så skal det justeres med sidene av de firkantene så du kan lage deg et verktøy som påsser nøyaktig over... Veit ikke om du skjønte det jeg :)?

Skrevet

Står veiv riktig og kammer riktig. Så skrur du fast drevet i den posisjonen det havner i. Uavhengig av de slissede sporene som er i kamdrevet. Kjede strammeren står allerede med press på føringsskinnen. Så det blir i utgangspunktet riktig.

Turn motor før start. Går det bra, så er det bare å starte.

Siden det ikke er vanos, så skal man ikke hekte seg i hvordan de slissede sporene står i forhold til skruene

Skrevet

ok. nei det eg tenkte var att om den hadde vert justert noko på. ser jo mangen som endrer innsugskammen for å få litt turtallsvillighet.

Skrevet

Adjust the cam timing - You know how on the E30 M3 you have to buy a $300 kit with adjustable cam sprockets to tune your cam timing? Not on the 318iS! The M42 is equipped with tunable cam sprockets from the factory. So pull your Cosmoline covered valve cover off and with the proper tools you can tweak your intake and exhaust cams up to 6 degrees +/- to provide more top end horsepower or more low end torque. See, you don’t have to blow a grand on a set of Schrick cams to make your M42’s cams a little hotter. The best setup is to adjust the intake cam to 5 degrees (advanced) and leave the exhaust cam alone. I would recommend having a shop do this work.

http://bmwnut.blogspot.com/2006/04/1991 ... -mods.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...