mudbug Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Hei! Det er på tide for å skifte bensin filter på bilen min. Den ruller 101000 km og 9 år gammel. Det tok total 1 1/2 time for hele jobben. Utstyr som bruk: - 8 mm pipe - 10 mm pipe - Umbraco 5 mm. - Skruejern - Spisstang - Bøtte Jekk opp bilen. Skruer av deksel under bilen. Bensin filter ligger under på førerside. Lokaliserer bensin filter Skruer ut klem som holder bensinfilter med umbraco 5 mm. Skruer ut slangeklemme (husk innerste klemme) Bruker spisstang for å dytte den ut La bøtten under for å samle bensin. Bensin er helt svart og inneholder litt vann. Noterer dato og antall km på filteren Monterer ny filter med pil som viser mot motoren. (Det er merket med IN og UT, UT viser mot motoren). Setter nøkkelen i posisjon 2 ca. 10 sekunder. Starter bilen og tråder på gasspedalen to tre ganger. Sjekk om det er lekkasje fra slangen. Monterer igjen deksel.
Dr_S Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Fin DIY, men jeg hadde aldri lagt meg under en bil som sto på en slik jekk....
Howrd Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Cred til bilden din for å ha gått sååååå langt Bra DIY Edit; om du ikke har skrevet feil km på både tekst og bilde da
Howrd Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Fin DIY, men jeg hadde aldri lagt meg under en bil som sto på en slik jekk.... Enig, e46 og e39 saksejekker suger max, fikk faktisk ikke bilen min til å stå på denne jekken Jekken min har et nytt liv som hjulbuevalse istede
mudbug Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Fin DIY, men jeg hadde aldri lagt meg under en bil som sto på en slik jekk.... Det gikk fint. Bilen stod på 2 bjelker 25x5 cm. Jeg fikk mitt hode inn uten å jekke opp.Jeg er en liten mann
mudbug Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Cred til bilden din for å ha gått sååååå langt Bra DIY Edit; om du ikke har skrevet feil km på både tekst og bilde da He he . Takk for info. Jeg er litt kjapp.
Kai-P. Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Bumper denne gamle tråden i håp om få den til å bli en sticky. Fin DIY!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå