AlXz Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Hey. Kan jeg bruke hjerne fra m50b25 + ledn.nett på en m52b28 motor? Vil jeg da slippe startsperren? Er det noen ulemper eller fordeler med dette imotsetning til å skaffe m52b28 hjerne og alt av startsperre komponenter? Hva er best? Om det i det hele tatt er mulig? (Mener å ha lest noe sånt en gang tidligere..) Takker for tips En annen ting jeg også kan spørre om Sett endel bruke m50 innsug på m52 motorer.. Hva utgjør dette av forskjell?? (Også sett folk sette b25 innsug på b20.., mye å hente i det? annet som også må gjøres da?)
Olelink Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 m50b25 innsug brukes jo på m52b28 siden innsuget på m52b28 er nedstrupet for å begrense effekten i motoren. Har ikke hørt om noen som har satt m50b25 innsug på m50b20. Om du setter ett m50b25 innsug på m50b20 (krever vel modifiseringer??) så ser jeg ikke noe å vinne på det da innsuget på m50b20 ikke er restriktivt (sånn som på m52) i forhold til toppen, kanskje vil du heller tape på det. Husk kanalene i toppen vil bli mindre enn innsuget siden de er beregnet på ett fysiskt mindre innsug noe som kan gi dårligere effekt pga turbulent luft. Samtidig må du ha innsugsbelg, sjeldhus, lmm og luftfilterhus fra m50b25 da b25 har større dim hele veien f.o.m. luftfilterboks t.o.m. toppen
lloydsb Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 kontakt bimmerlars ang 325 insug på 320.. det har han gjort pluss noen små mods til, merkbar effekt.
AlXz Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Ok, takk for info Ja, så Bimmerlars hadde gjort dette.., mener jeg har sett flere også..
Dirty Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 m50 b25 insug passer rett på en m50b20. bilen for mer luft, men om det hjelper no har jeg lite troa på. på 328 hjelper det masse. bruk m50 b25 ledningsnett med vanos + ecu bytt bankesensor trigger sensor kam sensor bytt temperaturføleren bytt topplokket bunnpanne og innsug belg og LMM fra 325 m50 da begynner det å bli en grei motor uten startsperre
AlXz Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Noen som har noen tall på dette..? Org 328 (m52b28) har 193hk og xxxnm? Hva vil den ha med m50 lednnett/innsug?
Bimmerlars Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Kan bekrefte at det går merkbart bedre med B25 innsug og gasspjeld på B20. Trenger ikke bytte noe mer. Får på innsugsbelgen om du gjør en liten innsats. Skal det bli helt bra og gå enda bedre må du matchporte toppen til det nye innsuget da det er breiere enn åpninga i toppen.
Olelink Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Kan bekrefte at det går merkbart bedre med B25 innsug og gasspjeld på B20. Trenger ikke bytte noe mer. Får på innsugsbelgen om du gjør en liten innsats. Da skal jeg trekke min skepsis Passer m50b25 innsuget rett på m50b20 toppen også? Skal det bli helt bra og gå enda bedre må du matchporte toppen til det nye innsuget da det er breiere enn åpninga i toppen. Var dette jeg også tenkte på, men det koster vel kanskje mer enn det smaker å porte opp innsugskanalen på toppe??
Bimmerlars Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Passer bolt-on ja. Et slipesett er ikke dyrt. Har du en håndfres kan du porte selv Synes faktisk B20en har blitt ganske morsom med de små modsa jeg har gjort. Er jo ingen race motor, men drar da mye bedre enn alt annet av 2 liter jeg har kjørt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå