skafting Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Har en 94 mod e-36 cab. Det sto tidligere i en 320i motor, men har nå byttet til en 95 mod 328i motor. Hvordan skal jeg få bilen godkjent til en 328i???
AlXz Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Det skulle du egentlig tenkt mer på før du faktisk bygde om. Du skal først høre med BT, og sende inn en søknad. Men du kan ringe dem og høre. Evt sende inn søknad. (tar lang tid å få svar). Så må du til et bmw verksted (mulig annet verksted også går), og få dem til å bekrefte at du har byttet til 328 deler av det som trengs. (bremser + motor + drivverk, osv), for så å få en time hos BT for å vise bilen.
Idris Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 Hadde jeg vært deg så hadde jeg sakt at jeg har forsatt 320i hvis det går. men hvis ikke så gå til nærmeste biltilsynet for mer info.
skafting Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 skjønner... men 320i motoren var gåen, og fikk ett godt tilbud på en 328i motor.. men det er vel samme bremser og understell?? bør jeg da ta kontakt med ett bmw verksted, for å få evnt papirer fra dem? for så og vise bilen på BT?
AlXz Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Mener det er noe større bremser på 328?? Noen som vet? Er det ikke ventilert bak også der..? Ring først til BT og hør med dem.. Dem som avgjør uansett, så greit å høre der før du begynner å stresse rundt
skafting Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Men vet BT dette med bremser?? Noen som vet om det er samme bremser?? Takk for svar folkens
AlXz Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Ifølge Online ETK (realoem.com), er det ventilerte skiver bak.., og dette er likt på 323 og 328 e36. Ellers er det samme skivene på alle e46 ser det ut til. (http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on) Foran så det ut til å være likt som 320, osv. Byttet du diff forresten? Tror ikke det er noe must, men tenkte på utvekslingsforskjellen. Du vil nok ha bra aks med 320 diff, men drar fort ut girene og mister toppfart..
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Det stemmer, er ventilerte bak på 328. Bare ring BT, send søknad, si at du planlegger å bytte motor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå