Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en del problemer med min e39 i det siste, hittil har jeg bare ignorert det, men må få gjort noe med det før vintern.

Ok, da fyrer jeg løs.

ABS/ASC lever sitt eget liv sammen med speedometeret og cruicekontroll.

ABS; jobber hele tiden, selv på tørt føre ved vanlig nedbremsing, dette gjør den helt til jeg har kjørt litt og at den finner ut at den ikke fungerer som den skal, deretter kommer lampa på og den slutter å fungere.

ASC; gasser av seg selv, veldig irriterende. Jeg må slå ASC av får å stoppe dette.

Speedometeret; Viser riktig en stund, etter det viser det helt random.

Har dratt ut sikringer til ABS og ASC, ble ganske lei etterhvert.

Har tatt diagnose på dette men den sier ikke noe konkret om hva feilen er.

Jeg har fått tak i en ny bak sensor og en ny front sensor.

Har også fått tak i en ABS enhet, den som sitter i motorrommet.

Kan det være noe annet enn dette?

Eventuelt hva skal til og hvor mye jobb er det å bytte ABS enheten?

Ute tempraturen viser alltid -40 grader, det vil si at speilene står på full varme hele året. Det er jo ikke akkurat særlig bra. Hvor ligger denne sensoren? mye jobb å bytte?

Takluka går bare til 40% av åpen stilling, den mangler dessuten trekket sitt som jeg misstenker ligger inne i taket. Ser hvertfall slik ut når jeg ser inn i taket.

Hvoran tar jeg ned taktrekket for å få ut trekket til luka? Mye jobb?

Når jeg rygger og det er kaldt ute så smeller det skikkelig i hele bakstillinga, høres overhode ikke bra ut.

Noen tips på hva dette kan være?

Høyre bak har jeg en klonke lyd, hører den bedre når jeg har en i høyre baksete, over fartsdempere og diverse hull i veier osv.

Hva kan dette være?

Kanskje litt mye spørsmål samtidig, men prøvde å forklare det så godt som mulig. Har lite lyst til å fikse alt dette på merke verksted, mistenker det ville blitt dyrt;)

Mvh

Ralph

Skrevet

Vil ikke tro at det kan være noe annet enn sensor eller abs-enhet som det er feil på,min e39 hadde feil på venstre hjulføler fram.takluka skal det vel være en måte å "reset"påmener det er en tråd om det her på bimmers.Utetemp føler ligger på høyre side under frontfangeren din,er festet i plastdekselet der.Ligger der på min e39 touring hvertfall det er en 98 mod.mener det kanskje er best å av med hjulet og plastinnerskjermen for å komme lettest til.

Skrevet

Svarte nok litt fort:)hvis trekket til luka ligger igjen innom taktrekket er vel det grunnen til at den ikke går lenger opp ja,men har ingen erfaringer med dette dessverre.

Skrevet

Øvre bærearm bak lager klonkelyd ved slitasje.jekk opp bakhjulet så skal du kjenne slark .er det en metallisk lyd er det som regel bremseklosser som er litt løse i kaliperen,bytter du utetempfølreren som sitter bak høyre grøftelys så isoler veldig godt med eltape ellers får du fort problemer igjen.ABS\ASC kan være så mye,gå inn på autopower.se sitt forum og søk på abs\asc så finner du veldig mange svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...