jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Har funnet to biler som jeg nå vurderer. Den ene , Hauken sin e39 525TDSA, som har skinninteriør, 5 seter, sportsratt, klima osv men ikke M-tech og ikke navi. Den har gått 225000 km. Rister under kjøring, noe som kan være foringer evt travers.. Dekk ble byttet men det ble ikke bedre. Heller ikke byttet kasse på denne, men chippet. Har ikke sett bilder av denne ennå, men de er på vei.. Og denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18307948 som har full original M-tech, navi men ikke skinnseter. Er reg. som varebil, men seter følger med og kan settes inn om ett år gratis. Evt bet 15.000 for å sette inn nå. Ikke byttet automatkasse, men olje og filter er byttet.Turboen er heller ikke byttet. Verken girkasse eller turbo er dårlig.Bilen har videre blitt byttet olje og filter hver 10000.Er litt lakkrust i bunnen av førerdør og litt på bakluke.Diesel pumpe ble pakket om i fjor vinter.Nye støtdempere og 12 nesten nye dekk på felg. Har kvitteringer på en hel del. Ny navigasjons cd. Bilen er bra med tanke på km stand. Fin for rust under. Hvilken ville dere gått for? Begge bilene er i samme farge, men den første er altså uten m-tech. Begge har samme pris.
Andreas1 Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Ville tatt den som har gått minst. Det skiller jo 5 års "normal" kjørelengde på disse, altså kan du kjøre Haukens bil i 5 år før den har gått like langt som varebilen...
Diesel power Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Den på finn har vel ikke full org M-tech? Har vel bare en kopi frontfanger, eller...? Men den har shadowline. Tror også jeg ville valgt den med kortest kjørelengde i utgangspunktet, det skiller rimelig mye akkurat på de to der. Sjekk også hva type chip som er utført, hvis det er en av disse "power boksene" ville jeg tenkt meg litt om. Er det en seriøs omprogramering eller tilpasset chip så kan det ofte være greit. Rust er også noe jeg personlig hater da, virker nesten som en pest i hele bilen. Og har man først fått en blære spretter det kjapt ut som kviser på en tenåring rundt hele bilen, nesten natta over Teknisk, som motor, gir, drivverk, understell, bremser og alle duppeditter som er stappet inn i disse bilene kan jeg stort sett hanskes med. Men ikke rust, den avskyr jeg som pes...
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 selger skrev på mail at m-tech var original.. Men jeg vet ikke .Begge har shadowline.. Navi og m-tech er egentlig det eneste som mangler på Hauken sin da, pluss at den har denne ristingen under kjøring som han ikke riktig finner ut av hva er for noe...
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Her er bildene av den andre bilen.
Gunnar Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Du kan jo spørre selger hvorfor det ikke er svarte lister på frontfangeren mens det er det rundt resten av bilen. Ser ikke ut som det er løse lister på den fangeren der. Er du veldig opphengt i diesel?
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 ja når du sier det så der den ikke original ut den fangeren.. Er litt keen på diesel ja. Jeg skal jo ha 325'en fortsatt sannsynligvis, så da trenger jeg ikke to bensinslukere:)
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Går vel mest sannsynlig for den med lavest km hvis det blir noe av.. Eller hva synes dere?
Flextron Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Ville nok ha gått for haukens.. den er jo kjørt mindre.. og den har skinn.. riktig nok feil farge.. men alt kan byttes. den trenger jo og noen oppgraderinger som ny grill, og nye lykter rundt hele bilen.. m5 fanger finner du på finn.no til under 3000 kr. en 4hjulskontroll avslører hva som forårsaker ristingen.
Andreas1 Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Jeg skal jo ha 325'en fortsatt sannsynligvis, så da trenger jeg ikke to bensinslukere:) Litt OT: BMWs diesel-seksere er ikke akkurat kjent for å være sparegriser, så skal du ha den størrelsen på bil, kjøre diesel og billig så bør du se på E39 facelift 520d (4-sylindret), eventuellt noe fra VAG/Audi eller Mercedes (200/220cdi osv). - Og skal du se på noe så dyrt for å kjøre billig så må du kjøre MYE for at det skal lønne seg...
Andreas1 Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 . . riktig nok feil farge.. men alt kan byttes. . . Grønt og sandbeige er fint!
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 vel, den bruker nå mindre enn 325i på kortkjøring håper jeg... Eneste som kan bli en stor utgift er vel denne automatkassa siden bilen er chippet..
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 har vurdert litt frem og tilbake, og kommet frem til at det kanskje er billigere i lengden med tanke på vedlikehold å kjøpe denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null Hva synes dere om den? MAngler skinn, men den har riktig motor!
Andreas1 Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Hva med denne? 520 DT (Diesel Touring) 195 000 km 135 000 kr http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... 197101.jpg
jensemann23 Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 solgt står det, men takk for tipset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå