Gå til innhold

rister i bilen mellom 50 og 50 km/t e39 touring

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis av meg har vært og sett på en e39 tdsa 98 modell nå, og han sier at det vibrerer i bilen fra 50 til 60 km/t. Kjennes ut som det kommer fra bak på bilen. noen som har vært borti noe liknende? Var visst ikke felgene, da de var byttet uten at det ble bedre.

Skrevet

Garantert slitne opphengsforinger til bakstillingen kombinert med ujevnheter i hjul/felger.

Ikke mye som skal til når disse foringene er kaputt.

Vskefylte foringer som ser hele ut, men fludiumet i disse blir rett og slett bare borte over tid.

Skrevet

hei!

over tid har jeg hatt litt diverse problemer med mine biler, med risting som du forteller om. MIN, ingen andres erfaring er iallefall som følger:

det er som regel enten:

dårlig sentrerte felger

kast i felger\bulker

dårlig avbalanserte felg\dekk. (jo billigere gummi, jo større sjangse som regel).

kan nok også være foringer som andre nevnte her, men jeg tror vel ikke at det BARE er det som er feilen her. tror nok det kan gjøre at du kjenner evt kast i felger bedre, men tror ikke du kjenner det bare pga det.

en annen ting jeg har bemerket meg er som følger:

-risting i rattet tilsier kast\bulk framfelg.

-risting i setet tilsier kast\bulk bakfelg.

risting i enten henholdsvis 60 OG 100 tilsier bulk i fram\bakfelg

risting i enten henholdsvis 80\120 tilsier dårlig avbalanserte hjul.

folk kan mene AKKURAT hva de vil om disse synspunktene.. men hver gang på mine biler har dette stemt noenlunde iallefall...

lykke til med bilen!

Mvh

Morten Lie.

Skrevet
hei!

over tid har jeg hatt litt diverse problemer med mine biler, med risting som du forteller om. MIN, ingen andres erfaring er iallefall som følger:

det er som regel enten:

dårlig sentrerte felger

kast i felger\bulker

dårlig avbalanserte felg\dekk. (jo billigere gummi, jo større sjangse som regel).

kan nok også være foringer som andre nevnte her, men jeg tror vel ikke at det BARE er det som er feilen her. tror nok det kan gjøre at du kjenner evt kast i felger bedre, men tror ikke du kjenner det bare pga det.

en annen ting jeg har bemerket meg er som følger:

-risting i rattet tilsier kast\bulk framfelg.

-risting i setet tilsier kast\bulk bakfelg.

risting i enten henholdsvis 60 OG 100 tilsier bulk i fram\bakfelg

risting i enten henholdsvis 80\120 tilsier dårlig avbalanserte hjul.

folk kan mene AKKURAT hva de vil om disse synspunktene.. men hver gang på mine biler har dette stemt noenlunde iallefall...

lykke til med bilen!

Mvh

Morten Lie.

meget enig med de synspunktene... opplevd sånne ting jeg å

Skrevet

Felger og 5 serie er ett helvete. Jeg har nå ikke stort mer å si enn det. Skal usedvanlig lite "galt" med fleger, før det rister i bil. Tilogmed gummien på felgene kan være synderen. Men selvfølgelig. Kan være foringer og, men litt vanskelig og gjette, da det rister i nevnte km/t og jeg sitter da med samme ristingen i min E39. Litt kast i en av bakfelgene. Ikke stort, men nok til at jeg opplever risting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...