takaasen Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Hei holder på med en e36 325 cab 94 mod med turbo. etter jeg har hat fult gasspådrag begynner motoren og kødde. kjører opp bensintrykket og dauer når den står på tomgang. får alformye bensin AF på over 26. kan det være vanos som låser seg? noen som har hatt samme problem, hjelp.
tangorev Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Er det AF- Air/Fuel ratio du mener? Isåfall er 26 et uvirkelig magert tall, hehe
takaasen Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 kan være at jeg tok en kjapp en og tenkte så lenge bensin trykket steg, så fikk den for mye bensin også. men det stemme at den får mager blanding. sviver som om en eller flere coiler er gått i stykker. problemet forsvinner hvist jeg setter den i fri og gasser på til max rpm.
Wendel Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Ligger AFR verdien din på 26 ved fult pådrag? Isåfall må du vel få kjempe bank i motoren Prøvd å bytte BTR? Bruker du chip eller datasprut?
takaasen Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 det er ikke det som er problemet. ligger rund 12 til 14 ved pådrag. men den kommer inn i et modus etter at den har roet seg ned, der den dauer og sviver som e kråke etter gass pådrag. dette pågår helt til jeg bånder gassen i fri. har prøvt å stoppe bilen og deretter starte den, men den er lik. skal notere AF, tenkte å prøve å filme lit i morgen, har også bestilt vanos eliminerings plate. han som eier bilen begynner å bli rastløs.
Wendel Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Først og fremst ville jeg nok prøvd å gi bilen litt mer bensin på fult pådrag, så du slipper å risikere å kjøre med bank. afr på 14 er litt for høyt mener nå jeg. Men hva ligger lambda på når den står på tomgang etter et pådrag? Ligger den da på 26? Isåfall så får den nok for lite bensin til å holde seg igang og det kan være derfor den dør. Hvor mye bensintrykk kjører du med?
Turbo-Tommy Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Hva er bensintrykket? Hvilke dyser er det? Hvilken chip? Kan være btr ikke henger helt med om den får altfor mager blanding etter pådrag da. Eller at pumpen er dårlig. Mange muligheter.
takaasen Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 når den går på tomgang ligger den på 14 tror jeg lamda 0,96 hopper litt rundt. bensin trykket ligger da på 2,1 bar 200cc dyser (orginal dyser 160cc 3bar som kjøres på 3,5 bar orginalt skal tilsvare 172cc men reellt være rundt 186cc målt av fiveomotorsport) men alt dette forandrer seg når den kødder, skal prøve og filme dette i morgen. som sakt bilen fyngere helt fin kan kjøre vanligt, helt til jeg presser den over 3000rpm så henger det seg opp. blir værende i kødde modus helt til jeg bonder turtallet. oppsette er slik 200cc dyser walbro255L pumpe aeromotive fuel regulator B.E.G.I. Rising Rate Fuel Pressure Regulator orginal bmw regulator er tatt bort og modifisert fuel railen.
Azeton Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Det kan være det at når du slipper gassen så går den i fuelcut og da blir det høøy afr. Men du har ganske små dyser. Sjekk afr under på drag. 14 i afr er høyt selv for en sugemotor
takaasen Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 jeg kan også se for meg noe i den duren. tanken som slo meg i natt, var at ecu oppdager bank med bankesensorene og kutter bensin eller forandrer noe.
Snake____1 Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Orginal ECU? I tilfellet, hvor har du plassert LMM?
takaasen Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 Jeg har ikke plaser LMM noen plass, dette er er proskjekt jeg prøver å hjelpe en med. LMM er plaser rett før spljelet der den er plaser orginalt. ECU er orginal. Men hvist du leser hva jeg har skrevet tideligere så prøver jeg å kompensere med progresiv bensin trykk regulator som reagere på trykk forandringer og kan gå fra 2:1 til 12:1. med 200cc dyser må jeg opp mot 4,5 bar + plus boost trykk for å oppnå rundt 260-270hp (wastegate er satt til 0,7bar ) altså 5,2 bar. (teoretisk selfølgelig) Det jeg prøver er å finne ut hvorfor og hvordan bilen går i idiot modus etter pådrag.
Snake____1 Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Nemlig det jeg prøver å se her, i noen tilfeller så får LMM for mye luftstrøm gjennom seg og bilen slår seg i nødmodus ved trykksetting. Har selv en 325t men jeg kjører neddreiet stempler, tileggsprut med egen dyse for hver syl. og ca 0.9 i ladetrykk. Men kan det være bensintrykksreg som henger igjenn? Har du målt bensintrykk mens den er i ulage, i forhold til normalt? Kan det være plugger evnt. "pluggledninger" de der korte stubbene som er ihvertfall Coiler? Prøver ihvertfall å hjelpe her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå