takaasen Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 jo takker for hjelpen. bensintrykk regen er av type som brukes på racing skulle ikke ha noe problem med å følge med, plygger er nye. skal se hva som skjer når jeg fyrer på med bensin under pådrag. hvist ikke så får jeg prøve å montere LMM forran turbo, blir en helvetes jobb. de har plasert turboen så nær radiatoren at jeg såvit fikk plass til en 3" 90grader bøy. de hadde monter en det minste green filtere jeg har sett og med ræva rør bøy.
Azeton Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Jeg hadde ikke problemer med at lmm sto etter turbo og ikke før. Men hva med og skaffe deg Megasquirt bare? Du får det ikke bra ved å justers bensintrykket bare.
Turbo-Tommy Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Nå vet jeg ikke hvordan det er med din, men "200cc" dyser høres lite ut for 0.7 bar ladetrykk. Når jeg kjørte min med originale M50B25 dyser på 3.5bar grunntrykk, så var dysene helt tomme over 4500rpm på 0.5 i trykk. Nå vet ikke jeg hva som skjedde, men LMM ble helt idiot etter at jeg monterte chip og større dyser. Så det endte opp med at jeg kjører uten LMM, og da går den mye bedre enn med LMM, bare chippen er riktig justert. Nå er det forskjell på LMM på vanos og ikke-vanos riktignok. Hva vil "køddemodus" si? Og hva er AFR når den kødder seg? Om du har for små dyser/feiljustert chip, så vil den fjuske og henge seg når du får ladetrykk. Og så må du tenke på at Walbro pumper har en trykkavlastningsventil inni seg, slik at den åpner ved 5.5bar ca, og flowen faller kraftig opp mot det trykket. Men det skal teoretisk sett ikke være noe problem ved usle 250hk da. Men 160cc dyser@3bar, flower ikke mer enn 200cc@4.5bar da. Noe som er meget for lite for 0.7 bar ladetrykk på en 2.5l. Og det med 5.2bar trykk, så med en linjær trykkregulator, så fløder dysene alltid det samme uansett vakuum/trykk, som det grunntrykket er satt til. Med progressiv så øker den grunntrykket mer enn turbotrykket, så da fløder den mer enn under trykk enn ellers. Så det er ikke slik at dysene fløder grunntrykk + boost trykk
MotorViagra Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Nå vet jeg ikke hvordan det er med din, men "200cc" dyser høres lite ut for 0.7 bar ladetrykk. Når jeg kjørte min med originale M50B25 dyser på 3.5bar grunntrykk, så var dysene helt tomme over 4500rpm på 0.5 i trykk. Nå vet ikke jeg hva som skjedde, men LMM ble helt idiot etter at jeg monterte chip og større dyser. Så det endte opp med at jeg kjører uten LMM, og da går den mye bedre enn med LMM, bare chippen er riktig justert. Nå er det forskjell på LMM på vanos og ikke-vanos riktignok. Hva vil "køddemodus" si? Og hva er AFR når den kødder seg? Om du har for små dyser/feiljustert chip, så vil den fjuske og henge seg når du får ladetrykk. Og så må du tenke på at Walbro pumper har en trykkavlastningsventil inni seg, slik at den åpner ved 5.5bar ca, og flowen faller kraftig opp mot det trykket. Men det skal teoretisk sett ikke være noe problem ved usle 250hk da. Men 160cc dyser@3bar, flower ikke mer enn 200cc@4.5bar da. Noe som er meget for lite for 0.7 bar ladetrykk på en 2.5l. Og det med 5.2bar trykk, så med en linjær trykkregulator, så fløder dysene alltid det samme uansett vakuum/trykk, som det grunntrykket er satt til. Med progressiv så øker den grunntrykket mer enn turbotrykket, så da fløder den mer enn under trykk enn ellers. Så det er ikke slik at dysene fløder grunntrykk + boost trykk Kunne ikke sagt det bedre
takaasen Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 Hei det hjelper å lese hva jeg skriver fra begynnelsen i tråden. der prøver jeg å forklare "kødde modus" skal prøve og filme dette men treneger en medhjelper til dette, det er på gang. Det står to stk Bensin trykk regulatorer på bilen. en linjær regulator og en Progresiv regulator en som tar seg av grunn trykk, det vil si når bilen kjøres uten turbo trykk. denne er satt til 2,1 bar ved tomgang. altså 2,1 + 0,5 bar som vi tilsvare 186cc dyser på 200cc. som er orginal mengde bensin, lik 160cc dysene ved 3,5 bar som står orginalt på 325 94mod (det er 19Lbs 200 cc dyser /3bar ikke di orginale dysene som er plasert i bilen ) når bilen får trykk tar en progresiv trykk regulator over, det vil si at den gir mer trykk på bensinen en normalt. hvist jeg får bensintrykket opp mot 5,2 bar skal det i teorien bli 244 cc. som skal tilsvare 270hk ved 90% nå vet jeg rigtig nok ikke hvor høyt walbro pumpe klarer å levere men det er den pumpen som er montert på bilen. som sakt dette er ikke min bil. Men når alle motere disse pumpene på bilene sine så hadde jeg håpet at det skkulle duge. hadde jeg fåt bestemme hadde jeg montert noe slikt. tror bilde forklare mye. Hadde jeg fått bestemme hadde jeg montert megasqurt eller Link osv. Jeg monterte faktisk førs 6 stk nye 0280155715 som er 250cc dyser på bilen men da fikk jeg ikke den til å gå normalt med org chip og på tomgang. måtte kjøre trykke så langt ned at atomiseringe ikke blir bra nok. Jeg hadde håpet å høre om noen andre hadde samme problemet. kan ikke kjøpe masse deler å prøve i blinde på en bil som ikke er min. prøver først å jobbe med det jeg har. det jeg prøver å finne ut er hvorfor den går i "kødde modus" og hvordan jeg kan forhindre det. Men takke for al del for alle innvendinger som kommer
Turbo-Tommy Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Ja, men du sa jo også at den "kødder" seg over 3000rpm før du får bånn pedal elns. Det er bare greit å vite nøyaktig hva som skjer. og 2.1bar grunntrykk + 0.5bar? Walbropumpene er gode de, tross sin lille størrelse. Det er bare det at de takler ikke høyt bensintrykk så godt, men de skal uansett fløde godt nok for 270hk omtrent uansett bensintrykk. Er jo ofte en fordel med chip også til disse. Nettopp for å unngå all den styringen med progressive og linjære btr. 244cc høres litt lite ut til 270hk i mine ører. Hvertfall med "normal" afr under trykk. Men det er vel ikke problemet her.
takaasen Skrevet August 5, 2009 Forfatter Skrevet August 5, 2009 fremgang, kjørte på me bensin.strupa meste helt igjen på vakum slangen på den progresive regulatoren. prøvte med godt gass pådrag i 3 gir lamda rundt 0,67 og AFR 09,8 ser faktisk ut til å få for mye bensin nå. styringa begynte ikke å kødde heller denne gangen. så får håpe at det er bare fin tuning så skal til. får se hvor lenge dysene klarer å levere nok bensin.
takaasen Skrevet August 6, 2009 Forfatter Skrevet August 6, 2009 Er kankje litt spesielt oppset jeg kjører med med to B regger men de skal fynke opp til 10 -12 psi.
E36Cab1 Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Over 4bars trykk er ikkje bra for dysene,du får omtrent ingen økt fløde over dette utav dysene samt de begynner å leve på lånt tid. Så høyt trykk som du spekulerer i vil kun forringe oktantallet ditt samt at teorien i det overnevnte ikkje stemmer med praksisen. Optimalt er det vanskeligt å få til over hele registeret da lambdaen vil inn å regulere på alt der motoren går i closed loop. Dette fordi den leser alt under 13:1 som feit blanding og vil prøve å holde motoren på lambda1 i dette området.
takaasen Skrevet Juli 23, 2010 Forfatter Skrevet Juli 23, 2010 Gammel post. menn har fått det til å fyngere bedre nå. Flyttet LMM foran turbo gjorde susen. bilen går ikke lengre i bensin kutt ved turbo pådrag. Kan tenke meg at det er en kombinasjon av at LMM fikk varm luft og luft under trykk dette skapte feil signaler til ecu. Holder nå på med fin innstilllinger av progresiv bensin trykk regulatoren, satte også inn 250cc dyser, får litt fet blanding på tomgang ,men har stilt grunn trykke ned til det laveste som gikk an. a/f ligger nå på 13-14 og av og til litt over 14,7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå