Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en slags skrape/suse lyd når jeg gir på litt med bilen. Merkes best i litt begrenset akselerasjon. Høres ut som om noe som metall ect. som sliter mot annet hardt metall eller noe lignende. Kan det være et hjullager? Høres vel ikke helt på jordet ut det? Er litt vanskelig å høre hvor lyden kommer fra... Tips for å lokalisere?

Skrevet

Jekk opp bilen bak, start opp og sett den i gir.

Så går du ut å hører på begge sider etter skrapelyde som helt klart er et hjullager. Prøv å hold igjen et av hjulene, så hører du fort hvilken side det er på.

Dette avhenger av at du har diff med brems så klart :P

Foran kan du prøve å jekke opp på hver side og kjenne etter slark i hjulene.

Du vil ikke kjenne slark bak, da hjullagerene bak ikke er kon-formet.

Skrevet
  Glennski skrev:

Så går du ut å hører på begge sider etter skrapelyde som helt klart er et hjullager.

Det du sier her at skrapelyd sansynligvis er noe som et dårlig hjullager skyldes? :)

Skrevet
  hmyraune skrev:
  Glennski skrev:

Så går du ut å hører på begge sider etter skrapelyde som helt klart er et hjullager.

Det du sier her at skrapelyd sansynligvis er noe som et dårlig hjullager skyldes? :)

Det stemmer :)

Skrevet

Dårlig hjullager høres ut som en type rumling... og den følger hastigheten.

Enklest å høre når du slipper gassen og bilen deakselerere.....

Skraping... er ikke bremser som ligger på da, og klosser / sko blitt nedslitt??

Skrevet

Rumlingen blir sterkere i sving hvis det er forhjul, på min E39 så var det høyre forhjulslager som var slitt, da fikk jeg mest rumling i venstresvinger.

Skrevet

Det er nok ikke bremsene, fordi det er bare ved et visst pådrag. Bremsene ser dessuten meget gode ut...

Det er hjullager bak, kan kjenne etter for slakke i morgen, og evt. prøve å holde det litt igjen for å høre etter lyder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...