Gå til innhold

sub i E39


Anbefalte innlegg

Hei! Ser at det er mange som irriterer seg over alt for god lydisolering i Bmw.

Har prøvd en aktiv sub i min bil, og den dunker bra når eg står baki og hører nedi bagasjerommet, men med en gang man setter seg inn i bilen hører man den ikke i det hele tatt.

Jeg vurderer å kjøpe by sub og forsterker som er litt kraftigere, men er litt usikker på hvordan jeg skal få inn lyden i kupeen.

Jeg har ikke åpning fra kupeen og inn i bagasjerommet, bare et lite hull på ca 4 cm som ligger bak midtarmlenet.

Noen som har prøvd å løsne stoffet bake i bagasjerommet?

Hva skjer hvis man eventuelt skrur ut bakplata i bagasjerommet? Bør jo bli bra lyd da?

Mvh Jonas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det må du eller kjøpe en "høy til lav converter" . Har en monoblokk Ground-Zero forsterker som er skrudd oppunder hattehylla, og Rockford Punch P3D412 element... har prøvd med litt forskjellige elementer og sleit mye med å få nok lyd inn i cupeen jeg og.. Blei bra da jeg støpte kasse og bytta til P3 element ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du ingen åpning inn til kupeen? Jeg har bygd min slik at den står i åpningen til skiposen, og har tettet rundt. Det funker veldig bra! Men jeg merker forskjell bare jeg feller opp armelenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke har noen åpning inn i kupeen, er jeg redd du fort kan spille mer for de utenfor bilen enn de inni...

Gå for kvalitet i hvertfall. Mye som spiller bra. For min egen del har jeg et Ground Zero element i en relativt liten, tett kasse, som faktisk spiller over forventning. :) Godt med trykk i kupeen, men tilnærmet umulig å høre for de utenfor. Personlig ingen tilhenger av at det skal høres milevis utenfor bilen...

Men dette er det mange andre her inne som kan bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye klurring og prøving av sub og forsterkere. Så kom jeg og en kamerat frem til for å få bra lyd, så må luften fra subben slippe ut. Det er så tett bak i en sedan at luften slipper ikke ut på den rette måten. Så man må enten sage hull bak setet eller sette en tube i hattehyllen. Dere med skipose er heldige her. Men vi andre må arbeide litt for å få den rette lyden. Skal jammen ikke være lett å få nok lyd inn i disse bilene gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde nylig anlegg i min 523 sedan (har skipose).

Satte inn en alpine PDX-5 forsterker som jeg fikk skult bak interiøret i bagasjerommet, to sett alpine spx13-ref komponentsett (felt inn diskanter bak i hattehylla) og en seas SW300 sub (12").

Dette spiller veldig bra, mer enn bra nok bass inne i bilen, veldig fyldig og god lyd også (seas er kjent for kvalitet!). Ikke noe rånedunk da, men er ikke ute etter det heller :P Anbefaler virkelig seas elementet! :)

Istedenfor å bruke høy/lavnivå konverter så modifiserte jeg spilleren min så jeg fikk linjeutganger, har en business cd spiller. Funker bra, men lønner seg å være vant med elektronikk for å prøve seg på det ;)

Også satt inn en Dice modul for iPod og Aux inngang, funker knall!

Her er en guide for å lodde ut linjenivåutganger på business cd rds radioen. Sjekk først at du har samme type radio, er forskjellige revisjoner av den.. Og ikke gjør dette om du ikke har erfaring med elektronikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...