Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ny her på forumet, så håper denne havner riktig

Jeg er på jakt etter ny bil, litt nyere og gjerne mer utstyrt enn den jeg har nå.

Har sett en del på E39 nå i det siste, så håpet noen kunne hjelpe meg velge den "riktige" bilen. Har selvsagt prøvekjørt en tidligere, og det ga mersmak. Har ikke eid bil med automatkasse før, men dette er vel det det naturlige valget på E39? Motor har jeg ikke bestemt meg for. Håper noen har noen synspunkter? 520 er vel eneste jeg (nesten) utelukker.

Jeg leter altså etter en E39 til som helst har under 220km på telleren, skinn og ellers brukbar utstyr til rundt 120 000 kr

Dere som eier E39 må gjerne skrike ut om deres erfaringer. Vanlige feil, rust(bakluka er vel meget utsatt?), forbruk og andre ting

Skrevet

har hatt E39, var kun gått 69000km da jeg kjøpte den. hadde min i 3 år, er du som meg sykt pirkete så hold deg unna disse bilene, var alltid noe småtteri, og små knirking, bytta 2 vannpumper (plastskovler), på 150000 km, vanlige feil, håndtak til og åpne dørene med inni knekker i kulda, driver til åpner av koffertlokk er et vanlig problem, rele/motstand til varmapparat, tenningslås(brikka bak) pusser motorer , antispinn, abs sensorer osv, mye piss med de, men er alltid deler på lager da, ruster i dører koffertlokk plata under koffertlokket, under fangern bak osv, jeg hadde ingen rust, kikka på mange og kjørt mange av de, eierene skryter som f.... men 90% av de jeg kikka på er/var brukt opp, kjenner mange med slike biler, og flesteparten skal ikke ha sånn bil igjen, men så har de som later som ikke feila er der og har verdens beste bil, 520ia går dritdårlig og bruker nok bensin

men den var god og kjøre og startet uansett kulde eller hvor lenge den hadde stått, men har du dårlig økonomi er dette ingen bil å ha, kjøp deg en pigg 325/328ci E36 96 97 mod, men de er jo ikke gratis og forsikre

Skrevet

Jeg kjøpte en 98 520i touring som var greit utstyrt som m-sport interiør etc.

Bilen hadde da gått 175.000km og jeg betalte 95.000,-

Problemene jeg har hatt er: bilen gikk varm på tomgang noen ganger. Feilen var sprukket plastrør inn mot termostat og dårlig viskosekobling på vifta.

Den har nå startet å knirke bak. De vanlige "knirkeforingene" må byttes.

Microbrytern på baggasjeluken lever sitt eget liv hvis det høljregner ute.

Den har nå gått 187.000 og jeg er meget fornøyd med bilen. Masse bmw for pengene.

Hvis jeg fikk velge nå ville jeg lagt i litt mere penger å gått for en 523i eller 528i da 2 litern blir litt vell lat spesielt med henger.

Bilen min bruker mellom 0,7 og 0,8 på lankjøring noe som er bra på en så stor bil.

Lykke til med kjøpet :wink:

Skrevet

Flid

konstant på jordet så klart hoppa i sandtak når noen taua meg opp i nok fart

er vel en av de bedre E39ene som var i skien den gangen

kjørte 50000 i året på vanlig landevei, utover det jeg skreiv bytta jeg så klart bremser bærekuler og hjulager.... venta på at katalysatoren sku løsne men slapp unna det da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...