benny Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Hei, har et problem med min e34, når jeg skal løyse den så rister den å nykker noe fælt ... hva kan dette være? dårlig clutch?.foring? setter pris på svar
///Mysild Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 på min var det subframe disaster når det du beskriver skjer... altså at festene til traversen revner fra karrosseriet, men har ikke hørt om dette problemet på 5-serien, muligens dårlige foringer i traversen, eller slakk i mellomaksel eller girkasse...
benny Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 eg får sjekka foringane, bilen e nettopp eu godkjennt, sjekker di ikke disse da?. kossen sjekke eg om d e slakk i mellomakslingen og girkassen?
///Mysild Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 se på hardykoblinga... pleir vel å være en 6-8 bolter i en om jeg ikke husker feil... er nokså nærme girkassa
benny Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 får sjekke d da . jævla irriteranes, skjer kun viss eg har kjørt lenge me bilen
E36Cab1 Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Viss de som tok EU kontrollen har sjekket de de skulle vil eg tro det er slitt clutch eller trykkplate,eventuelt oljebelegg mellom de 3(sv.hjul,lamell,tr.plate).
benny Skrevet August 7, 2009 Forfatter Skrevet August 7, 2009 hvis d har komt olje på clutchen så er det vel en simring som er gåen eller?
kje Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 se på hardykoblinga... pleir vel å være en 6-8 bolter i en om jeg ikke husker feil... er nokså nærme girkassa Kan med stor sikkerhet si at dette er hardykoplinga, muligens kombinert med girkasseforingene. Kommer vel på rundt regnet 1000-lappen for hardykopling og girkasseforinger...
E36Cab1 Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 se på hardykoblinga... pleir vel å være en 6-8 bolter i en om jeg ikke husker feil... er nokså nærme girkassa Kan med stor sikkerhet si at dette er hardykoplinga, muligens kombinert med girkasseforingene. Kommer vel på rundt regnet 1000-lappen for hardykopling og girkasseforinger... Ja,visst han merker slakk og ulyd ved av/på gass i f.eks 1 gir(merkest best da). Er det kun når han skal forsiktigt slure bilen igang er det clutch-komponenter.
benny Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 det er begge deler, når jeg setter den igang så rister den, å når jeg gir gass på 1gir å slepper så nykker den liksom, dette har jeg hatt på begge e34ene jeg har hatt
kje Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Hadde akkurat det samme problemet på min en stund tilbake. Da skiftet æ clutch, utløselager, girkasseforinger og hardykopling... Clutchen så helt fin ut, men foringene og hardykoplinga hadde sett lysere tider. Så basert på hva æ opplevde ville æ tatt en titt på disse først. Disse er enklere å skifte ut fremfor et clutchbytte. Lykke til
kje Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Angående denne nykkingen by the way; Nykker det hvis du kjører feks på andre giret, slipper opp speeden og trør på igjen? Isåfall ville æ tatt en titt på traversforingene bak.
benny Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 Angående denne nykkingen by the way; Nykker det hvis du kjører feks på andre giret, slipper opp speeden og trør på igjen? Isåfall ville æ tatt en titt på traversforingene bak. den nykker da også ja. så sitter her å vurderer om jeg skal bytte alt av foringer baki der, siden d meste er nytt foran, lurer på om eg ska bytta clutch o, for an tar langt ute
Eksos Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 Har troa på at det er hardykoblinga di som er dårlig Hadde lignende problem på min, den vibrerte voldsomt når jeg ga flatt hjern i 1gir (litt oppå turtall) Og også når jeg slapp utigjen clutchen i feks 4 gir kunne risting forekomme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå