Eivind B Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Har en e39 523 som ikkje har ville starta i det siste, har en mistanke om at et rele til bensin pompa er gåent. siden den starta er par ganga etter førsta gang probleme kom. så lurte på om nokken veit kas rele som høre til bensin pompa? eller har nokken hatt samme probleme? Mvh Eivind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mekketom Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Om du tar av dekslet til pumpa og måler om det kommer strøm i kontakta. du må dra bilen på startern mens du måler. er det strøm der. da er pumpa sund. noe jeg heller tror det er. lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
E36Cab1 Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Skal gå strøm til pumpa uten å dra den på starteren,får strøm noen sekunder med kun tenning på for å bygge opp trykk i systemet. Hører du ikkje at pumpa går når tenninga skrues på så kan du begynne å måle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Man hører ikke noe i en E39. Kan demontere setet, med engang. Da har man en sjanse for å høre pumpen summe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheBirg Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Jeg setter en knapp på bensinpumpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivind B Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 takk for tipsa:) har tatt av sete og prøvd og høre pompa uten hell, så ska prøve og måle i mårra og se ka eg finner ut:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts