Mekketom Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Hallo.. dette er sikker noe folk har spurt om før. men.. det jeg lurer litt på er. har en e34 90 mod med 520b50. men har lyst til og putte nedi en 2.5 ltr. fra 95 mod. er ledningsnettet likt på disse motorene? plug and play for og si det sånn? hjerne osv blir jo bytta. disse motorene ser jo igrunn like ut. og hvor mye hester er det egentlig 2.5 24v? folk sier så mye forskjellig atte. Får nå tro noen har litt seriøse svar da... hehe
pukkepukk Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Er forskjell på den store runde kontakten mellom motor ledningsnett og det som er i resten av bilen. Det går ann å lage en overgang på denne, det har jeg gjort. I 2,5 litern er det 192 hk. Det blir mye undring for å få kontakten rett.
Mekketom Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 ok.. den som sitter ved torpedo veggen? må få tak i koblings skjema til disse motorene da. så skal en vel få det til. må nå overhale motoren først også. bygge turbo på den kansje.
axor Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 men den nyte motoren din har jo vanos og det har ikke den som står i, vet ikke hvordan det blir, sikkert noen som kan det mer enn meg
Mekketom Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 men er vanosen elektrisk styrt da? er ikke vanos slik varible ventiltider? mente det var mekanisk styrt jeg. meget grønn på detta vanos greia. ikke sikker på hva det er engang.
benny Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 er en ledning til vanos`en, enkleste er vel å få tak i en motor uten,
Mekketom Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 og den ledningen kommer fra? en føler eller no slik?
pukkepukk Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Jeg bytta fra en 2,5 12v til en 2,0 24v uten vanos så jeg slapp heldigvis det problemet:)
Fliid Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Når kom EWS? Vanosen bør du ikke tenke på. Er 91 modellen en M50 motor (24 ventiler er det mange som liker å kalle det) Er ikke noe porblem å ssette i en Vanos motor. Det er kun snakk om EWS problemer (startspoerre)
Mekketom Skrevet August 8, 2009 Forfatter Skrevet August 8, 2009 men ei slik startsperre må en da klare og lure.. har jo hele bilen her. som jeg skal ta motoren fra. litt triksing og mixing blir det vel.. vi får nå se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå