Gå til innhold

Dreyer's e36 cab

dreyer
 Share

Anbefalte innlegg

Min 318cab

Kjøpte bilen i slutten av 08, Bilen var kjørt ca 140000km. bilen var utstyrt med dårlige høytalera, skadet skidesjørt, manglet grøftelys og var dårlig i lakken.

Bilde fra forje eier:

2vp55fs8dv73lyj0hvch.jpg

Ting som er gjort:

- Bytte sterioannlegget

- Orginal m3-optik

- K-sport coilovers justerbart senkesett

- Felger

- Byttet til IS-motor

- Ru M3 lister rundt bilen

- Lakkert

- Shadowline frontlykter med xenon i nær10000k, fjærnlys6000k

- Grøftelys med xenon 10000k

- M/// dørmatter

- Carbon emblem framme

- Bosch vindusvisker :D

Ting som skal gjøres:

- Vadre frontstoler

- Turbo

- k-sport bremser

- sote ruter

- 3" eksosanlegg

- dørhondtak h.side (stygt)

- spacer til bakhjula

først måtte annlegget måtte byttes!

Men er den typen som vil ha god lyd men må være framdeles orginalt preg og skal se fint ut. Etter ei stund med leiting og bereininger har jeg komt fram til for å få best lyd inn i bilen, må man til med subben i hjulbrønnen. Kassen er på 46L og 14cm port for å oppnå best lyd for bilen.

Spiller: Alpine IVA-D106R

Frontsett: Focal 130VR

Baksett: Focal 130CVX

Sub: 2x10" Ground Zero GZHW 25X

Forsterker: DLS A7

Signalkabler: DLS SL5PRO Phonokabel 5m

tidligere høytaler som sto i bilen som tydlig vise hvorfor den ikke spilte noe bra:P

lh8khb5fra6cpqpkv9oo.jpg

tgf28ydqplmq3rknwzps.jpg

noen bilder fra bygging av subbkassa

3871q3edbob05jidpn3o.jpg

3uo89ahxa93jc0j6dp31.jpg

nnybzk6j3gaqntujfihw.jpg

9lil5uycrxvq8coyyscz.jpg

Nermer seg ferdig

p99l1c1swdbp8gmohu92.jpg

Slik ser det ut den dag i dag, veldig godt fornøyd med resultatet, praktisk løsning med at man kan ha bagasjeplass og samtidig ha annlegg:D

bgfjuuduab90v1x7p846.jpg

Noen bilder fra bilen min fra det siste året, disverre er ikke noen tatt med godt kamera:/ bare mobil:( men ser hvordan bilen ser ut;)

ybfi1ynamhrlaymw3mab.jpg

3lrtwfz8y1dvodlyufm9.jpg

jskwvb89zt11qe9vsmzf.jpg

mr1mnek7jikphykz5vfy.jpg

e9toa3ewwtl75wwgj5us.jpg

3aj0o18qhcv2qye31rof.jpg

gl63p9zs5z4t11evccl6.jpg

7hex7h0hvcem8eoesdl6.jpg

9v7kiwks677b34gimzgs.jpg

0p07u1e5lgr1s0bobtub.jpg

c992rr0aatw815cz3nw2.jpg

icj5ssf1qbpo52t6nh8g.jpg

o5hrjmp19r7gig1emkjf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil og det er herlig å ha takløs bil i disse tider. Savner gammelbilen min veldig akkurat nå. Skiltet må på plass der det hører hjemme og de hullene i panseret ville jeg fjernet. De har jo ingen funksjon og da ser det litt teit ut :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil.

Men hvordan er det med lyden fra subben, blir ikke det veldig dempet nedi der, med risting og klirring fra det som ligger over?

Ellers er jeg enig med resten, få skiltet opp på plassen sin, og kanskje lakkere den bakre diffusoren svart igjen, og bytt til et tre-eiket ratt :P Men det er nå bare mine meninger, hver sin smak.

Digger forresten den fargen, er det mauritsiusblå? (stavet det sikkert feil, men men)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode komplimang:)

ta det med ro skiltet skal opp:D har bare ikke skiltplate:S og vil ikke ha der det står ei eller anna bilforetning på eller noe, synst det er så stykt liksom:S uansett så må skiltet vekk når jeg skal ha IC der;)

Wazu:

er ikke anntydning til krirring eller lydtap, har felt ut hull så limt ei rist over så lyden går igjenom så merker det ikke:) ser bare masse finere ut;)

rattet har jeg lyst å kaste til H.... synst ikke det er fint i mørke engang:O så det skal vell byttes ut i løp av vinteren;D

det er maurutziusblå ja;D å er ufatlig fin farge ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode komplimang:)

ta det med ro skiltet skal opp:D har bare ikke skiltplate:S og vil ikke ha der det står ei eller anna bilforetning på eller noe, synst det er så stykt liksom:S uansett så må skiltet vekk når jeg skal ha IC der;)

Wazu:

er ikke anntydning til krirring eller lydtap, har felt ut hull så limt ei rist over så lyden går igjenom så merker det ikke:) ser bare masse finere ut;)

rattet har jeg lyst å kaste til H.... synst ikke det er fint i mørke engang:O så det skal vell byttes ut i løp av vinteren;D

det er maurutziusblå ja;D å er ufatlig fin farge ja:)

Du trenger ikke skiltplate. Borr hull i skiltet. Utsparringa til skilt passer perfekt til kun skiltet, men er egentlig litt for liten til skiltplate, som gjør at plata vil ligge og sprike på hver side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke skiltplate. Borr hull i skiltet. Utsparringa til skilt passer perfekt til kun skiltet, men er egentlig litt for liten til skiltplate, som gjør at plata vil ligge og sprike på hver side.

hmm, det går forsjåvitt ann. men vurderer kansje om jeg skal bestille med slike nye skilt, men synst ikke dem er fine så får bestemme meg endag:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. se der ja. Det så jo dritfett ut. Fra de første bildene virket det som det var en tett plate, siden det ikke går an å se gjennom stoffet. men det der var jo en genial løsning da.

Har jo faktisk en sånn custom-plate i min bil også, bare at jeg kun har forsterkeren under der, sammen med reservehjulet. Får vurdere å gjøre noe ala det du har med tid å stunder, det var jo skikkelig lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk:) var planene at det ikke skulle se ut som det var annlegg, og synst det er finere san det er no istedenfor å kansje legge over ei plexiplate eller noe så man så elimenta, persjonlig tror jeg det hadde blitt litt mer "jalla"-style.

er ikke så vansklig å lage:) bare stikke innom din lokale dagligvare butikk og spør om å få dissa store plakatane dem bruker når dem har tilbud. dem er genial å bruke for å få til mal;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sladjan:

jobber delvis på meny hatlane og lærling som heismontør. men har mange venner som jobber på shell lerstad så er der en del;)

Okei, jobba på meny lerstad i post i butikk jeg da, tar med meg alt som kjører forbi derifra :P Men nå slutta jeg der pga. skal begynne som lærling

EDIT: Likte foresten veldig godt hvordan du gjorde det med stereoen, det beste og mest clean bagasjerom jeg har sett i en e36 hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...