bmwj Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Heisann godtfolk. Nå har jeg fått meg ett prosjekt jeg også gitt Kjøpte meg en frontskadet E30 325 som jeg fikk vite at bare var skjev i venstre rammevange... Men den gang ei. Det første jeg støtte på var når jeg startet den for første gang var at det kommer gnister fra reimhjulet, det tar borti det andre...! Er det noen som har en idè om hva jeg kan gjøre her? Lurer på om det er skjevhet som gjør det, og da er det jo ikke sikkert at det hjelper å bare bytte reimhjulet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet August 8, 2009 Forfatter Share Skrevet August 8, 2009 Ps: Hvordan får jeg av viskosekoblingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 linksgjenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Viskosekoblingen sitter som nevnt med linksgjenger (venstregjenger). Du setter på reima til vanpumpa og strammer den det du klarer, så setter du på en 32mm fastnøkkel på mutteren og rapper til den hardt med en slager eller stor hammer Altså mot bilens venstre side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 venstresida på en bil er strengt tatt førersida.. rapper du til den koblinga nok ganger med den store hammeren på den nøkkelen feil vei har du ett problem til! du må ha ny vannpumpe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 8, 2009 Share Skrevet August 8, 2009 Fått seg en smell den vifta di ser eg,derfor du har gnistregn på reimhjulet bakom tenker eg. Linksgjenger=mot klokka for tiltrekking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet August 9, 2009 Forfatter Share Skrevet August 9, 2009 Takk for hjelpen! Jeg skjønte hva han mente med linksgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet August 9, 2009 Forfatter Share Skrevet August 9, 2009 Men tror dere det bare er til å skifte det ene reimhjulet og så er det i orden igjen eller må jeg ut med hele motoren og sjekke om det er mer som er skeivt inni?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 9, 2009 Share Skrevet August 9, 2009 Godt mulig vannpumpa di,alså lager,aksling og/eller hus har fått seg en smekk og derfor bør skiftes,men det kan du sjekke visuelt og på mekanisk funksjon(kast og slakk i lager&aksling,både radialt og aksialt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet August 9, 2009 Share Skrevet August 9, 2009 Men tror dere det bare er til å skifte det ene reimhjulet og så er det i orden igjen eller må jeg ut med hele motoren og sjekke om det er mer som er skeivt inni?? nei du trenger ikke det, under viften sitter vannpumpen, og akselen på den blir ikke skeiv, hvis den gjør det bruker den vann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet August 9, 2009 Forfatter Share Skrevet August 9, 2009 Vannpumpen er lekk, det er konstatert. Men hvis jeg da bytter den, og skifter reimhjul, smekker på igjen viskosekoblingen og ny vifte så er det godt som gull? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 9, 2009 Share Skrevet August 9, 2009 Mest sannsynlig,men sjekk huset som impelleren sitter i for sprekker for sikkerhets skyld. Better safe then sorry.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet August 9, 2009 Forfatter Share Skrevet August 9, 2009 Jeg har ny pumpe liggende så da går jeg i gang med det. Hvilket hus mener du? Impeller sier meg lite:-p Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 9, 2009 Share Skrevet August 9, 2009 Det "huset" som skovlhjulet(impeller) skal gå inn i på motoren. Comprende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwj Skrevet August 9, 2009 Forfatter Share Skrevet August 9, 2009 Hehe! Ja:-) Takk så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå