Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Pga av andre planer vurderer jeg å selge min turbomotor. denne står i bil og brukes daglig uten problemer, starter og går fint i all slags vær.

Motor kan selges fullstendig plug n play til E30, dvs med IC og trykkrør. komplett datasprut med MSD tenning. evt også med getrag kasse, sachs race clutch og 3.73 lsd diff i god stand og til og med eksos om ønskelig.

spec:

m20b25 borret 84.50mm, smidde lavkomp stempler. 885 topp, forsterket kina grenrør ombygd med ekstern turbonetics evo wg. Twin entry turbo frakimmit (god for 550hk). ARP bolter i topp. O-ringet blokk.

uttak for eksos temp og BB lambda. stor ppf dumpventil

har kvittering på 74000.- på motor overhaling (boring, sliping av veiv, smidde stempler etc)

sprutet er et haltech e6x, med msd 6al tenningsforsterker. bosch 465cc dyser.

alt er koblet inn i el nett slik at det fungerer når når man kobler til standard motorstikket i bilen.

Effekt på hjul: Trygt justert og bremser hos Håland tuning. 308hk/448NM 1.1bar. på bf98. (noe dalende effekt kurve pga dalende ladetrykk på slutten, dårlig bleed ventil)

kjører til daglig på 0.7bar som gir 260hk

beklager dårlige mobil bilder, har ikke ennå fått di nye sorte silikonslangene og catch tank så derav noe rotete motorrom.

ønsker ikke å selge noe av dette før sesongslutt :wink:

men seriøst intriserte bes ta kontakt på mail sgusdal2002@yahoo.no evt PM, Tlf 92089811 etter 18/8

pris blir vi nok enige om, men komplett fra IC og bak til diff ligger rundt 45000.-

Snikturbo kit:(siste bilde er av gammelt oppsett som gav 230hk på hjul dette kan selges meget billig også)

yv2jdru05enuv097xceh.jpg

75lgg3n1qpuvar327ust.jpg

ffg2xswrmlex5qdjg5zi.jpg

no734fjsyr7mavlomqlv.jpg

x2zuhu0xdfa2aq6hw869.jpg

sven

Skrevet
Mer info om innmat. Råder, kam, vipper, dyser osv..

Sveiset topp? O-ringet?

Jeg selger ikke kun sperre løst;)

Dyser og o ring står i 1 post om du ser etter. Resten er originalt bmw. Er mye å effekt å hente på ny kam og mer trykk. Ikke sveiset topp. Har ikke hatt problemer med sprekk på di to m20turbo motorene jeg har ladet rundt 1 bar på.

Skrevet
Mer info om innmat. Råder, kam, vipper, dyser osv..

Sveiset topp? O-ringet?

Jeg selger ikke kun sperre løst;)

Dyser og o ring står i 1 post om du ser etter. Resten er originalt bmw. Er mye å effekt å hente på ny kam og mer trykk. Ikke sveiset topp. Har ikke hatt problemer med sprekk på di to m20turbo motorene jeg har ladet rundt 1 bar på.

Er en god del og hente med annen kam osv, helt klart, men lader du mer, så må nok mer en kam byttes.

Skrevet

Den blir evt solgt som den er nå. Så hva som er mulig er opp til hver enkelt. Uansett er denne effekten på hjul ikke dårlig med såpass lite trykk og en "standard" motor.

Skrevet
Intr i å bytte med en 98' GSXR 750?

nei solgte nylig en strøken yzf fordi jeg bruker for mye penger på bil.. prioriterer bil :wink: vil bygge ny motor for pengene. legg sykkelen på finn, min var solgt på 3 dager for prisant, og kjøp motor etterpå

litt OT: var ute og handlet litt her nå ikveld. kjører rundt med godkjent effekt. mooro det og :D:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...