Gå til innhold

Røyk ut av motorrom og "plutseli" tom for vann...


Radeon
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, var på vei til bryllup i dag. Er alltid hyggelig det. Fant ut to timer før brylluppet at "oi gaven. det må jo ordnes" så da var det 140 til byen ordne det som måtte ordnes og 140 tilbake for å hente dama. Så begynte tida å renne ut så det ble bånn gæs avgårde igjen. Og så kommer dagens store mageverk. Var akkurat kommet frem, rygga inn på parkeringa og boff, der sto røykskyen opp av panseret. Kasta et kjapt blikk over instrumentpanelet, der var ingen varsellys så e daua motoren, spratt panseret og heiv me ut. Det lukta skikkelig brent plast/gummi. Og da menere e at det lukta skikkelig. Min far var 30m unna og han kom fordi han kjente lukta. Røyken kom opp fra høyre hjørne foran i motorrommet og etter en kjapp kikk fant jeg ut at radiatoren var helt tørr. Regner med det har gått høl et sted, uten å være sikker. (Ikke likegreit å legge seg på alle fire i findressen for å sjekke.) Store spørsmålet da er jo, hvilken skade kan motoren ha fått? Den var jo ikke gått varm for da hadd'e jo sett det på temp. måleren.

Skjønner det er et spørsmål som er nesten umulig å svare på med så lite info, men må bare få delt mitt vonde problem med noen.

(E46 320i, M52TUB20)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ha vært varmere enn du tror viss temp.sensor ligger åpent i kjølevann,går den tom for væske vil sensor ikkje reagere kjapt nok.

Men forhåpentligvis er det kun en sprukken slange eller radiator UTEN at den nødvendigvis har gått seg varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal mye til før den har gått varm om alt ver i orden;) er nok bare slangene som har vært morkne og ved litt hardkjør så blir det trykk og poff der sprekker de;) bare å skifte slangen og fylle vann og lufte det;) tror ikke du trenger å bekymre deg for den:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...