jensemann23 Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 Nå fusker bilen igjen, tok opp coilene og der var det vann i plugghull nr 6. Tidligere var det vann og olje, så jeg byttet ringene rundt plugghullene under toppdekselet. Men nå er det kun vann. De to skruene som fester plastdekselet over coilene mangler, så dekselet ligger bare løst oppå. Men likevel skjønner jeg ikke hvordan vann skal komme seg nedi plugghullet. Det regner jo ikke inn under panseret! Kan sprekk i toppen gjøre at det kommer vann i plugghullet? Det er altså over pluggen det er vann, ikke nedi sylinderen.
AlXz Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 Får ikke tatt opp noe av vannet for å sjekke om det er kjølevann eller ikke? Vil vel lukte det lett om det er frostvæske?
Alpina1982 Skrevet August 9, 2009 Skrevet August 9, 2009 ved motorvask så er det vanlig at det kommer vann nedi plugg hullene.. både på m50 og s50 motorer er dette vanlig
jensemann23 Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 luktet ikke noe av det, og det er blankt. Hadde det vært kjølevann skulle det vel vært farge i det, eller forsvinner fargen ved f.eks forbrenning? Jeg har ikke vasket motoren, men det har da vært et vanvittig regnvær de siste dagene og bilen har ikke stått i garasjen.
Toro Skrevet August 10, 2009 Skrevet August 10, 2009 Hvis det er kjølevann så kan du smake på det om det smaker søtt, hvis ikke så er det nok bare regnvann.
jensemann23 Skrevet August 10, 2009 Forfatter Skrevet August 10, 2009 ok. hvis det er kjølevann, hvordan har det kommet seg opp i plugghullet ? Er det kjølekanaler i nærheten der da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå