Gå til innhold

Hvilken olje? M5 E34


E36 328i
 Share

Anbefalte innlegg

Valvoline VR1 Racing 20W/50 skal være ganske bra, kommer til å kjøre den på min S14 neste gang.

Ellers så er det jo Castrol Edge Sport 10w/60 som er den store ///M olja. Den har spes godkjenning fra BMW for bruk på M motorene så.

Edit: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... =valvoline

Pirkete nå men Edge Sport er ikke bmw godkjent. Den som heter kun Edge 10-60 er godkjent.

Sporten inneholder 20% mindre av et fancy stoff jeg ikke husker hva het

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valvoline VR1 Racing 20W/50 skal være ganske bra, kommer til å kjøre den på min S14 neste gang.

Ellers så er det jo Castrol Edge Sport 10w/60 som er den store ///M olja. Den har spes godkjenning fra BMW for bruk på M motorene så.

Edit: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... =valvoline

Pirkete nå men Edge Sport er ikke bmw godkjent. Den som heter kun Edge 10-60 er godkjent.

Sporten inneholder 20% mindre av et fancy stoff jeg ikke husker hva het

Ok, nå har de skifta navn på den IGJEN. Mener at før så het den Edge Sport, må hjem å se på kannene mine nå.

Refererer fra Castrol sine sider om Edge Formula 10w/60;

Oljen i denne flasken er spesialkonstruert for å:

* gi lavt drivstofforbruk og holde motoren ren

* gi den ytelsen du vet motoren skal ha ifølge standarden til BMW-M serien

* beskytte motoren i henhold til den standarden din M-serie er designet for

* Utnytte syntetisk teknologi og for å gi optimal smøring under alle forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som het TWS heter nå Edge 10-60 og godkjent.

Den som het RS heter nå Sport 10-60 og har aldri vært godkjent.

Så har man en nr 3 som heter BMW 10-60, den har samme varenr som Edgen. Sporten vil gå ut av produksjon etter hva jeg skjønte på vår Castrol-mann.

Jeg selger Sporten til supra,skyline osv mens dem som skal ha til bmw får Edge 10-60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spør du meg spør jeg deg ;)

Det vet jeg ikke. Jeg trur heller ikke Castrol Norge vet dette da jeg har spurt flere ganger og aldri får svar på dette. Det er mye rot rundt 10-60, det er vel derfor dem kutter ut sporten og nå bare skal ha Edge. Alle 3 koster faktisk det samme også så en kan jo lure litt på hva poenget med så mange forskjellige er.. Flere oljer som bytter navn i disse dager også, bla den som er til volvo. Tar jeg ikke veldig feil bruker verksteder sport da dem fåes i 200liters fat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som het TWS heter nå Edge 10-60 og godkjent.

Den som het RS heter nå Sport 10-60 og har aldri vært godkjent.

Så har man en nr 3 som heter BMW 10-60, den har samme varenr som Edgen. Sporten vil gå ut av produksjon etter hva jeg skjønte på vår Castrol-mann.

Jeg selger Sporten til supra,skyline osv mens dem som skal ha til bmw får Edge 10-60

Castrol selger jo fortsatt tws til forhandlerne sine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...