hauken Skrevet Oktober 4, 2009 Skrevet Oktober 4, 2009 Det er jo et poeng at hvis han ikke viste at felgene var stjålet, hvorfor skulle han da bare gi dem fra seg igjen. Jeg hadde hvertfall ikke gitt dem tilbake uten uomtvistelige bevis. Så at fyren har noe med dette å gjøre er ganske stor, spør du meg Som du sier,hadde aldri gitt de fra meg hvis eg hadde rent mel iposen...
Omnislash Skrevet Oktober 4, 2009 Skrevet Oktober 4, 2009 Som flere har påpekt; Om man har kjøpt de i god tro, gir man ikke bare ifra seg felger man nettopp har kjøpt. Sier seg selv. Om han ikke stjal dem, så står han i tett regi med de som gjorde det.. Utvilsomt en sak man skal anmelde. Ellers kan de bare gå til neste bil (blandt oss her på bimmers.no) å forsyne seg.
elieeg Skrevet Oktober 4, 2009 Skrevet Oktober 4, 2009 Personlig er jeg ikke noen person som anmelder folk. Pleier å ta ting i "egne hender" Men om det at noen er større og sterkere enn deg skal stoppe deg fra å gi folk konsekvenser for handlingene dine, så er det noe som ikke stemmer. Og er man ikke stor og sterk selv, så har man alltids noen kompiser som er det, og kan gi deg litt backup om det skulle bli nødvendig... begynner man å banke folk, risikerer man bare han/de i ettertid kommer tilbake og ødlegger bilen din f.eks. har sett eksempler på det, hvor folk skal ta ting i egne hender, men at det til slutt går verst utover en selv. men ser fristelsen. har heldigvis aldri trengt å anmelde noen selv. Ikke sikkert politiet gjør så mye heller men.. verdt et forsøk.
Rabies Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Problemet med å anmelde en sak til onkel er jo at den mest sansynlig blir henlagt, og det eneste du da har oppnådd er å gjøre dem oppmerksom på saken, noe som med stor sansynlighet vil skape problemer for deg hvis/når du bestemmer deg for å "løse saken" selv i mangel på engasjement fra de blå
Andreas1 Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Noe av poenget med å anmelde selv om den blir henlagt er at hvis det kommer inn flere anmeldelser på samme person vil din allerede ligge der og forsterke de andre anmeldelsene (og selvfølgelig gjelder det samme hvis noen andre har anmeldt før deg). Med andre ord kan din anmeldelse før eller siden være med å åpne en sak og/eller være utslagsgivende i en evnt senere sak mot vedkommede.
Omnislash Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Noe av poenget med å anmelde selv om den blir henlagt er at hvis det kommer inn flere anmeldelser på samme person vil din allerede ligge der og forsterke de andre anmeldelsene (og selvfølgelig gjelder det samme hvis noen andre har anmeldt før deg).Med andre ord kan din anmeldelse før eller siden være med å åpne en sak og/eller være utslagsgivende i en evnt senere sak mot vedkommede. Dette var vel litt av det jeg prøvde å si. Men du understreket det jo enda bedre. Det er ikke uten hensikt å anmelde slike forhold selv om det i utgangspunktet kan bli henlagt. Og jeg tror at å drive med egenrådige handlinger fort slår tilbake som nevnt tidligere... Jeg velger ihvertfall en annen sti, ettersom at jeg har erfart hvor dårlig dette går på sikt.. Man kan være heldig og at ting stopper der, men dessverre så finnes det mange åndsvake mennesker rundt oss, og det er sjansespill. Nytter ikke om kjenner hele verden om vedkommende er alene med deg eller bilen neste gang..
Rabies Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Joda, kan bli kjipt hvis den det gjelder er mye bøsere enn deg. Men personlig mener jeg det er bedre å få litt bank enn å fremstå som en som tar imot dritt uten å stå opp for seg selv (Dette er min mening, og ikke en "alle som mener noe annet er fi**er" kommentar ) Og dette er en holdning som har funket fint for min del hittil i livet. Selvfølgelig slår det feil av og til, og jeg har f.eks gått med konstant brudd i nesa i 6 år som faen ikke vil gro etter å ha blitt banka opp med balltre, og har blitt kjørt til sykehus i all hast etter å ha blitt jumpa av 4-5 stk som tydligvis var "litt" råere enn meg og den ene syntes det var passende å blande en kniv (som desverre hvna i ryggen min) oppi denne mølja, men faen heller, jeg lever enda og helsa er god. Det jeg mener er at man må regne med litt dask her i livet, og for hver gang man får en på trynet, så tåler man en ekstra neste gang. Og folk blir etterhvert klar over at denne karen lar seg ikke pelle på nesa
Omnislash Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Joda, kan bli kjipt hvis den det gjelder er mye bøsere enn deg. Men personlig mener jeg det er bedre å få litt bank enn å fremstå som en som tar imot dritt uten å stå opp for seg selv (Dette er min mening, og ikke en "alle som mener noe annet er fi**er" kommentar ) Og dette er en holdning som har funket fint for min del hittil i livet. Selvfølgelig slår det feil av og til, og jeg har f.eks gått med konstant brudd i nesa i 6 år som faen ikke vil gro etter å ha blitt banka opp med balltre, og har blitt kjørt til sykehus i all hast etter å ha blitt jumpa av 4-5 stk som tydligvis var "litt" råere enn meg og den ene syntes det var passende å blande en kniv (som desverre hvna i ryggen min) oppi denne mølja, men faen heller, jeg lever enda og helsa er god. Det jeg mener er at man må regne med litt dask her i livet, og for hver gang man får en på trynet, så tåler man en ekstra neste gang. Og folk blir etterhvert klar over at denne karen lar seg ikke pelle på nesa Hehe, dette understreker vel ganske tydelig hvorfor jeg ikke tar sakene i egne hender. Skal man bruke våpen så er det kunnskap og verbalt. Har vært igjennom min del av problemer i livet, og kan trygt si at den tid er forbi. Jeg svelger heller stoltheten 1 gang for mye, enn 1 gang for lite. Neste gang så er det ikke sikkert den kniven treffer så heldig feks. Men du velger så klart selv hvordan du vil leve ditt liv. Det er noe som heter å ha æren i behold og ikke synke på deres nivå.
Andreas1 Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Selvfølgelig slår det feil av og til, og jeg har f.eks gått med konstant brudd i nesa i 6 år som faen ikke vil gro etter å ha blitt banka opp med balltre, og har blitt kjørt til sykehus i all hast etter å ha blitt jumpa av 4-5 stk som tydligvis var "litt" råere enn meg og den ene syntes det var passende å blande en kniv (som desverre hvna i ryggen min) oppi denne mølja, . . Det jeg mener er at man må regne med litt dask her i livet, og for hver gang man får en på trynet, så tåler man en ekstra neste gang. Og folk blir etterhvert klar over at denne karen lar seg ikke pelle på nesa Eller så kunne du vært med å fratatt vedkommede idiot mulighetene til å pelle noen andre på nesa, - eller i ryggen, ved en annen anledning ved å anmelde forholdet til ordensmaktene som er satt til å håndheve lovene. Det er noe fundementalt galt når man med åpne øyne går inn i, - og nær sagt ønsker velkommen, en verden grunnlagt på vold og frykt.
x25Touring Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2009 Fyren hadde ganske sikkert noe med tyveriet å gjøre. Men er også en sjangse for at folk er godtroende, og faktisk har kjøpt de i beste tro. Vi var to stykker som reiste ut til han, men oppførte oss ikke trunde på noen måte. Ga han beskjed om at jeg ville ha de igjen, men skulle ikke lage noe trøbbel for han. Så da velger jeg å ikke anmelde han. Men som sagt, så hadde han helt sikkert noe med det å gjøre, han protesterte aldri på at jeg skulle ha de igjen. Det rare er jo at felgene ble stjålet på Stoa (for de som er lokalkjente), fyren bodde i Froland, og jeg fikk tak i de på Fevik, der han jobba. Så hvis det er han som stjal de, så er han passe teit som bruker de i det samme området han har tatt de.
x25Touring Skrevet Oktober 6, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2009 Men som sagt her, så velger jeg å ikke anmelde han. En av grunnene er jo også det at politiet ikke gjør noen ting med slike saker.
Andreas1 Skrevet Oktober 6, 2009 Skrevet Oktober 6, 2009 Da håper jeg du velger å ikke anmelde han på bakgrunn av "gentlemans honor" siden du fikk igjen hjulene og ikke fordi du tror en anmeldelse fra eller til ikke har noen betydning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå