Gå til innhold

Vibrasjon i bil ved kaldstart.


TheBirg
 Share

Anbefalte innlegg

Merkelig fenomen i bilen etter kaldstart\bilen har stått natten over.

bilen rister skikkelig før motoren har blitt varm\kjørt 4 km.

Kjennes ut som noe i understellet har kast. Men det har det vel ikke så lenge det går over etter ca 4km.

Når bilen vibrerer har jeg også satt den i nøytral, fortsatt samme problem.

Noen som har hatt lignende problem, eller tips til å løse\finne ut av problemet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår dette , så er det når bilen er i bevegelse ? Da regner jeg med at du ikke greier å lokalisere om det kommer bakenifra eller forfra?

Hardy kobling ? Slark i en aksling ? Felger med feil bolter som "gir" seg når det blir varmt ?

Om det er når bilen står stille , så holder jeg en knapp på at den ikke er så glad i fukt noe som kan skyldes dårlig jording. Sjekk jordingen fra Abs enheten inn til jord. Er en stor mutter , lett å se. Ta av og gjør rent , rens med crc eller liknende og få god kontakt. Skru på plass.Ta av polene når du gjør dette.

Var litt vanskelig utifra forklaringen di å forstå hvilket svar du var ute etter , men lykke til. Om det ikke hjelper så¨er det ihvertfall en bump...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren går fint, og vibrasjonen er der selv om bilen triller i nøytral på kassa. (Vibrasjonene er der kun når bilen er i bevegelse)

Det må være bak, da ALLT i forstilling\hjuloppheng er nytt.

Jeg har vært under bilen mens den var på løftebukk og virkelig brukt meg på samtlige aksler med stor vannpumpetang, har ikke funnet noe slakk noe sted.

Hardy kobblin skal sjekkes, men jeg syntest det er rart det gir seg etter noen kilometer.

Ikke er det hjul\hjulbolter heller for det er nye dekk på vogna og hjulbolter er tilpasset felgene.

Fukt kan være en annen sak som pågår (men bilen rister i tørt vær også :) )

Det hender motoren er muggen når det er veldig rått i luften, men det får vi ta i en annen tråd om det ikke er en tråd om dette fra før.

Skal pusse over jordingspunktet som tipset om her, men det ser tørt og reint ut der.

Takk for alle svar uansett. Og fortsett gjerne med flere tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...