Idris Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 Hei Jeg sliter med å pumpe caliper`n tilbake slik at jeg kan sette nye klossere bak. Samtidig så bytta jeg bremsevæske venstre hjul bak. Når jeg trår på pedalen så vil ike stemplen fram . hva kan jeg gjøre slik at stemplet presses tilbake? Det haster....=(
lierbimmer Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 hei. du må dytte inn stempelet med en stor vannpumpetang. har du byttet bremsevæske må du lufte hele systemet. søk etter "lufte bremser" på google så får du mange svar på framgangsmåte. håper dette var til hjelp.
GeirAndre Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 når du bytter bremsevæske så bytter du i hele systemet, letteste måten er å ha en kompis som sitter i bilen og pumper pedal mens du skrur opp og igjen luftenipplene. bruk en flaske med gjennomsiktig slange som passer på luftenippel. altså, du starter på bakhjul lengst vekk fra bremsevæskebeholderen. så åpner du nippelen, så pumpes det til det kommer ny væske, evt. ingen bobler. pass på å fyll etter i tank så det ikke går tomt, så holder kompis pedal i bånn så skrur du igjen. forsett på de andre hjulene mot beholder. hvis du er alene kan det samme gjøres bare at du har bremsevæske i flaska så når du pumper på pedalen suges bremsevæske opp i nippelen når bremsepedal går opp igjen. håper dette er en grei fremgangsmåte!
Idris Skrevet August 12, 2009 Forfatter Skrevet August 12, 2009 Jeg har lufta venstre & høyre bak. men bremse pedalen funker ikke som det skal:S jeg tror ikke jeg får bremsevæske i stemplene.
GeirAndre Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 javel, hvordan er pedalen? går langt ned? synker når du holder press?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå