Steven Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Har Rotrex C30-84 kompressor på M50B25 motoren min. Og sliter med at innsugstempen er så veldig høy. Rundt 90-95 grader. Tenkte at intercooler og oljekjøler måtte løse problemet. Men dette hadde ingen nytte. Ligger fremdeles over 90. Så nå sitter jeg å tenker på om det kan være den olja jeg kjører på den som er litt feil. Fikk tips fra turbofun som solgte disse før at jeg kunne bruke Mobil ATF220 automatgirolje på den. Pga. den olja som skal brukes er uhyre dyr og vanskelig å få tak i om dagen. Men tenker på det om olja er feil, og kompressoren får veldig mye friksjon pga. dette så produserer den sykt med varme? Fordi kompressoren er jo konstant gloheit! Noen som kan komme med innspill her? Kan også nevne at jeg har 2" fra kompressor og til inntaket på intercooleren, der går fra går det over til 3" helt til innsuget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProjectE39 Posted August 14, 2009 Share Posted August 14, 2009 Jeg jobber med kompressorer (ikke til bil riktignok, men prinsippet er det samme), og for meg høres det ut som du har feil olje eller for lite olje på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-Tommy Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 Nå er ikke jeg noen ekspert, men automatgirolje høres ikke ut som om det er rett. Vet om en som tok feil av vanlig 2taktsolje og automatolje på en båtmotor når han skulle blande i bensinen, og den motoren gikk i 10sek før rådene var bøyd og knekt osv. Og det er snakk om 2% innblanding elns. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now