Gå til innhold

Hjelp med ABS+Airbag og carsoft problemer!


2takt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Byttet speedometer på bilen for litt siden pga. det gamle sluttet å virke.

Men når jeg byttet om begynte det å lyse i både ABS og airbag lysene på bilen, har alltid trodd at det ikke var abs på bilen for den har aldri virket.

Men var på BT og skulle godkjenne senkesett, da kommenterte kontrolløren at det lyste i displayet på abs'n også fant han abs følere og pumpen...

Tingen er at når jeg tar diagnose på ABS eller Airbag så får jeg bare

"module does not respond." Får tatt diagnose på alt det andre, der har jeg vært og slettet feilkoder før.

Noen som har en ide om hva som kan være feil?

Er det noe styreenhet på de, en "hjerne" som kan ta kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Byttet speedometer på bilen for litt siden pga. det gamle sluttet å virke.

Men når jeg byttet om begynte det å lyse i både ABS og airbag lysene på bilen, har alltid trodd at det ikke var abs på bilen for den har aldri virket.

Men var på BT og skulle godkjenne senkesett, da kommenterte kontrolløren at det lyste i displayet på abs'n også fant han abs følere og pumpen...

Tingen er at når jeg tar diagnose på ABS eller Airbag så får jeg bare

"module does not respond." Får tatt diagnose på alt det andre, der har jeg vært og slettet feilkoder før.

Noen som har en ide om hva som kan være feil?

Er det noe styreenhet på de, en "hjerne" som kan ta kvelden?

Det speedometret du satt i er vel ikke fra e facelift utgaven?

Hvis det er facelift så vil disse lampene lyse selv om abs-asc er i orden.

Det kan lyse også hvis en av abs-sensorene er gåen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg vet er at det kommer fra en stasjonsvogn, vet ikke årsmodell...

Men er noen forskjeller på det da, står ikke tall på tankmåleren men 1/2 osv.

også går ikke speedoet like langt husker ikke akkurat tallet nå, men det gamle gikk lenger.

Men ABS'en er det jo noe feil på, for hjulene låser seg bare hvis jeg trykker hardt nok på pedalen...

Men det lyser jo i airbag lyset også, hvis det var airbag andre steder enn på rattet på den bilen jeg fikk speedoet fra vil det lyse da ?

Får jo ikke noe kontakt med hverken abs eller airbag med carsoft, men vet jo aldri med det der er jo flere ting som ikke virker på det pgrammet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som har problemer med "tidlige" utgaver av BMW og Carsoft, meg inkludert.

Etter som jeg har forstått så er det bare noen få moduler som går an å lese av med Carsoft (Speedo, Airbag bl.a), mens de andre modulene kommer opp med "module does not respond".

På modeller som kom senere enn 1995 har jeg klart å lese av flere moduler med, så er nok Carsoft som ikke har støtte til de tidlige styringsenhetene eller noe slikt.

Dette er hvertfall min erfaring, og vet at det er mange som sliter med det samme som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke carsoft som er problem. Det er instrument cluster som er fra en ann bil. Instrument cluster har det gamle VIN og SA koder fra den gamle bilen. Når du setter på din bil som har forskjellig VIN og SA fra det gamle bilen. Derfor lyser både ABS og AIRBAG. Du må kode VIN og SA in på den nye speedeometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...