knooot Skrevet August 15, 2009 Share Skrevet August 15, 2009 når bilen er kald å jeg skal starte så stopper den bare igjen 3 4 ganger, så når den endelig går så går den veldi ruskete og hakkete. å er helt uten motorkraft helt til den blir driftsvarm, da blir den helt fin. noen som har vært borti dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet August 15, 2009 Share Skrevet August 15, 2009 Har ikke vært borti akkurat dette problemet før nei, men tror jeg ville satsa på en diagnose. Mulig de finner ut at det kan være noe muffens med 1 eller flere dyser. Ble bilen slik ganske plutselig, eller har den vært slik hele tiden i ditt eie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knooot Skrevet August 15, 2009 Forfatter Share Skrevet August 15, 2009 ble sånn plutselig. eller først skjedde d en gang, så var den fin noen uker. så skjedde d en gang til å var bra en ukes tid. men nå er d hver gang jeg skal starte når bilen er kald.. må nok ta en diagnose ja, men litt dumt siden bilen brukes hver dag å jeg er på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet August 15, 2009 Share Skrevet August 15, 2009 ble sånn plutselig. eller først skjedde d en gang, så var den fin noen uker. så skjedde d en gang til å var bra en ukes tid. men nå er d hver gang jeg skal starte når bilen er kald.. må nok ta en diagnose ja, men litt dumt siden bilen brukes hver dag å jeg er på jobb Så du har null startproblem når den er varm, går akkurat som den skal når den er varm, og den stopper heller ikke når du er ute å kjører? Kan minne litt om en eller annen føler som er gåen også, men har som sagt ikke vært borti slike symptomer før. Var en tempføler som var gåen på min 325 tdsa, men da gikk den altfor høyt på tomgang til tider, hadde ikke startproblem eller ruskete gange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 15, 2009 Share Skrevet August 15, 2009 Høres nesten ut som om en temp. giver fra motoren er deffekt og dermed ikke føler at motoren er kald slik at kaldstartfunksjonen ikke aktiveres?? Tenker på den gamle dieselen vi har på jobb hvor du nesten på gi gass under oppstart og gjør du ikke det går den veldig rufsette og vil ikke holde seg gående. Men der har du derimot en skrue for å skru opp tomgangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knooot Skrevet August 15, 2009 Forfatter Share Skrevet August 15, 2009 helt fin når den er varm. starter og går helt fint da. men når jeg skal starte den når den er kald så stopper den bare til begynne med, går ikke å gi gass heller. stopper uansett. så etter noen ganger så går den, men veldig hakkete å er veldig treig. men når den blir varm så blir den plutselig helt fin å da er den bra helt til den blir kald igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 15, 2009 Share Skrevet August 15, 2009 bytt vanntemp sensor til motorstyringa du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peders Skrevet August 15, 2009 Share Skrevet August 15, 2009 Mulig dieselen renner tilbake eller det kommer litt luft til når bilen står ein stund. Ein kompis sleit med dette på ein 325tds han hadde, men husker ikkje hvor feilen lå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå