bue Skrevet August 16, 2009 Skrevet August 16, 2009 Står en temp.føler på undersiden av innsuget for å måle temperatur på innsugsluften, har du sjekket den? Står cirka 3 centi lenger mot torpedoveggen i forhold til gasspjeldet, på undersiden..
bue Skrevet August 16, 2009 Skrevet August 16, 2009 Air-fuel-ratio styres av mange forskjellige følere. styreenheten bruker signaler hovedsaklig fra luftmassemåler sammen med temp.føleren, men også fra gasspjeldpotmeteret og kjølevannstemperatur. OBD-systemet vil ikke gi feilmelding på en sensor som viser feil verdi, f.eks at den gir 1,2 V istedet for 1,3V. Kun ved store avvik eller kutt i krets, som det ble når du tok ut kontakten. Samme med luftmassemåler og pot.meter..
bue Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Innsugsluftføleren kosta bare 300,- så det er ingen upris, har bytta på min nettopp.. La den løst utenfor jeg også for å prøve en runde, og der ligger den fremdeles.. Har ikke orka å bytte den
Sir Hofstad Skrevet August 17, 2009 Skrevet August 17, 2009 Kan gi deg svar på overskriften: -FØR 02-Sensor er oppvarmet(ca 2 min) er det motorstyring som styrer da den går i "closed loop". Kjører en middelverdi på ca 0,47 i tidsrommet. Jeg tror du kjører for magert....
Azeton Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Innsugsluftføleren kosta bare 300,- så det er ingen upris, har bytta på min nettopp.. La den løst utenfor jeg også for å prøve en runde, og der ligger den fremdeles.. Har ikke orka å bytte den hmm.. Men da får jo bilen falksluft med mindre du tetter det hullet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå