Jump to content

hmm

2fast4u
 Share

Recommended Posts

Står en temp.føler på undersiden av innsuget for å måle temperatur på innsugsluften, har du sjekket den?

Står cirka 3 centi lenger mot torpedoveggen i forhold til gasspjeldet, på undersiden..

Air-fuel-ratio styres av mange forskjellige følere. styreenheten bruker signaler hovedsaklig fra luftmassemåler sammen med temp.føleren, men også fra gasspjeldpotmeteret og kjølevannstemperatur.

OBD-systemet vil ikke gi feilmelding på en sensor som viser feil verdi, f.eks at den gir 1,2 V istedet for 1,3V. Kun ved store avvik eller kutt i krets, som det ble når du tok ut kontakten. Samme med luftmassemåler og pot.meter..

Innsugsluftføleren kosta bare 300,- så det er ingen upris, har bytta på min nettopp.. La den løst utenfor jeg også for å prøve en runde, og der ligger den fremdeles.. Har ikke orka å bytte den :P

Innsugsluftføleren kosta bare 300,- så det er ingen upris, har bytta på min nettopp.. La den løst utenfor jeg også for å prøve en runde, og der ligger den fremdeles.. Har ikke orka å bytte den :P

hmm.. Men da får jo bilen falksluft med mindre du tetter det hullet?