Jump to content

Tremec TKO600 med svänghjul, koppling 1300nm, för BMW

Jesper_w
 Share

Recommended Posts

Har du mycket effekt och vill ha en låda som tål mycket effekt så är detta en låda för dig.

Det är följande spec på lådan

Modell Vikt NM 1 2 3 4 5

Kg

TCET4618 47 813 2.87 1.89 1.28 1.000 .82

Back

2.56

Se även länk http://www.ttcautomotive.com/English/products/TKO.asp

Jag har färdig adapter till en CSB skottsäker kåpa och M30, S38, M10, S14. Har filer och kontakter så jag kan fixa en till M50, S50, S42, M20 efter ditt behov så att du får dit lådan på din motor. Rak eller snedställd går naturligtvis också att anpassa.

Kopplingen är en Mcleod streettwin med ett aluminium svänghjul. Skall tåla 1300NM och vara lättkörd enligt vad jag hört. Den heter 63004-00-07 kolla följande länk. http://www.mcleodind.com/application_gu ... NS_gm.html

Det sitter en adapter som är anpassad för en 10mm tjock adapterplatta så svänghjulet är bara att bulta dit på en BMW vev.

Ett hydrauliskt urtrampningslager Mcleod sitter monterat samt ett polyurethan växellådsfäste medföljer också.

Spak sitter i lådan, den går att flytta lite på för att anpassa spakläget. Dessutom kan man köpa andra spakar och stoppa ned mitt på lådan. Spakplaceringen är väldigt variabel.

Yoke sitter med i lådan.

6 Liter specad olja (3L i lådan)

SFI godkänd kåpa (som jag dock skurit lite i)

Så detta är ett komplett kit att stoppa i din muskel-BMW. Det man får fundera på är placering av startmotor vilket blir individuellt. Jag har provkört med en GM start på min S38 utan problem.

Att köpa och få ihop allt detta tar mycket tid och är mycket jobb innan man har grejorna hemma och färdiga för montage. Detta kit kan bespara dig många timmar och troligen en del pengar.

Ca priser som jag funnit på nätet, naturligtvis kan du själv finna något billigare eller dyrare detta är dock ett bra riktvärde.

TKO600 $2200

Koppling $1150

Cyl-lager $330

Kåpa $400

Olja $60

Fäste $50

Yoke $50

Totalt $4240

Adapterplatta ca 1000:-

Dollarkurs 7,2 just nu + frakt tull och moms. = ca 10kr / dollar / hemma.

Plus allt arbete.

Riktpris: ett seriöst bud

Är du intresserad så hör av dig för vidare diskussion kring grejorna.

Dagtid jesper.wang@volvo.com

Övrig tid oskar_67@hotmail.com

Svarar jag inte då du ringer så ringer jag upp dig senare. 0046 70/7534193

Har ett Nira I3+ för 13 000:- nytt.

46tlxjib4azoezwg3ayb.jpg

s9w12lomzriy20pn92vl.jpg

a8yvuybppgi7k4j71rpi.jpg

jkbqsz36xeuh8l68p78v.jpg

1laqd3jkso9eck8plf1v.jpg