Mnemic Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 Heisann, kjøpte en bmw 318i som min første bil her i vinter, tenkte jeg skulle få den på veien før skolestart. Problemet var at toppakninga måtte skiftest, da jeg startet og skru tenkte jeg at det kunne være lurt å kjøpe en sann.. gjør det selv bmw bok, kjøpte en som passet til min motor og modell. (1996 m40) har skrudd lenge, og lært mye, fikk lagd det utstyret som trengdes til kammen osv. nå har det seg slik at jeg skall putte inn en skrue i ( svinghjule? ) jeg har jo laga den bolten, med perfekte mål fra dreiebenk, probleme er at den absolutt ikke vil lengre inn en.. kansje 3-4 cm. tenkte kansje at den var for stor, men prøvde for sikkerhets skyld å putte noe vesentlig mindre inn, og det stopper og på runt 3-4 cm. Sto ingenting i boka om dette.. så tenkte jeg skulle spørre her? informasjonen jeg har er ikke god, siden jeg ikke er en "stor" bilmekaniker, kan ta bilde om dette hjelper? takk for alle tips og svar ps: ikke bry dere om skrivefeil, er elendi på sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 M40 i 1996? Det stemmer vel ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnemic Skrevet August 17, 2009 Forfatter Share Skrevet August 17, 2009 Ah, er det m43 da? er ikke helt sikker.. som sakt, har ikke så mye peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 Ah, er det m43 da? er ikke helt sikker.. som sakt, har ikke så mye peiling. Ja, du har nok m43 Er m43 på E36 fra 1994 og oppover på 1,8 literen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnemic Skrevet August 17, 2009 Forfatter Share Skrevet August 17, 2009 jaja, isåfall. har du noen ide om hva jeg snakker om? trenge sårt hjelp, vil neppe betale 12.000+ for å gå dette gjort på værksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mnemic Skrevet August 17, 2009 Forfatter Share Skrevet August 17, 2009 Stikker ned i garasja igjenn nå. håper noen har noen idea om hva jeg prøver og få fram her ^^. takker på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å låse svinghjulet. Det gjorde ikke jeg i hvert fall. Så lenge du liner opp kammene slik at de er timet rett overens med kamdrevet og veiva, skal det gå fint. Men pass på å ikke sette på toppen før du er sikker på at det stemmer, jeg gjorde det, og det var en heller kjedelig opplevelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 17, 2009 Share Skrevet August 17, 2009 har du sjekket om det låser da? hvis den låser så gjør det ikke noe om den ikke går så langt inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå