Gå til innhold

Bmw 318i. HELP har rota meg bort.


Mnemic
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte en bmw 318i som min første bil her i vinter, tenkte jeg skulle få den på veien før skolestart. Problemet var at toppakninga måtte skiftest, da jeg startet og skru tenkte jeg at det kunne være lurt å kjøpe en sann.. gjør det selv bmw bok, kjøpte en som passet til min motor og modell. (1996 m40)

har skrudd lenge, og lært mye, fikk lagd det utstyret som trengdes til kammen osv. nå har det seg slik at jeg skall putte inn en skrue i

( svinghjule? ) jeg har jo laga den bolten, med perfekte mål fra dreiebenk, probleme er at den absolutt ikke vil lengre inn en.. kansje 3-4 cm. tenkte kansje at den var for stor, men prøvde for sikkerhets skyld å putte noe vesentlig mindre inn, og det stopper og på runt 3-4 cm. Sto ingenting i boka om dette.. så tenkte jeg skulle spørre her? informasjonen jeg har er ikke god, siden jeg ikke er en "stor" bilmekaniker, kan ta bilde om dette hjelper?

takk for alle tips og svar :)

ps: ikke bry dere om skrivefeil, er elendi på sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å låse svinghjulet. Det gjorde ikke jeg i hvert fall.

Så lenge du liner opp kammene slik at de er timet rett overens med kamdrevet og veiva, skal det gå fint.

Men pass på å ikke sette på toppen før du er sikker på at det stemmer, jeg gjorde det, og det var en heller kjedelig opplevelse :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...