Gå til innhold

Skifte av trekk for sete og rygg på en E39

otto54
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som kan gi meg gode tips på hvordan å skifte trekk på førersetet i min 520 (E39). Har vært uheldig og fått hull i ryggtrekket. Har kjøpt nytt hos GS men er usikker på hvordan jeg skal utføre skifte.

Har utført denne jobben selv på min bil, har trekkt om til skin.

har brukt 33 timer på jobben, inklusiv dørtekk også.

Ta settet ut og plasser den i en arbeidsbenk.

Er det kun ryggstøtet du skal bytte? da er det ganske enkelt...

Løs ut trekket ved å først skru av alt plast deksel bak.

Trekket er festet med pigger og kobberklemmer.

Disse kobber klemmene kjøper du på würth, men husk å kjøpe spesialtang til disse kobberklemene.

trekket festes i ståltråder med disse kobberklemene og ytre kanten på pigger som er festet på stolen....Du kommer til å jobbe mye med fingertyppene(de kommer til se ille ut når du er ferdig med jobben).

Under demontering ser du hvordan trekket er festet.

Og husk airbag varsle lampa vil lyse hvis du kjører bilen uten stol(pasasjer).

det er bare å nullstille den etter jobben er fardig..med mindre du fullfører jobben før du vrir på tenningsnøkelen.

lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Viss det bare er ryggtrekket så var dette forholdsvis lett og kan sikkert gjøres med stolen fortsatt innmontert.

Er en stund siden jeg gjorde dette men vi skiftet begge trekkene sete og rygg på ca 3 timer inkludert inn og ut montering av stol.

Sete trekket er litt vanskeligere pga alle regulerings hendlene.

god tang til og vippe ut feste stiftene trengs , disse dunkes lett tilbake etter att det nye trekket er strukket på

En ting vi fjusket med var og lage ett lite kutt i trekket der Vangene på seteryggen kommer opp, kuttet ca 3 cm bak på trekket nedre kant for og få dette av uten og ta ryggen av sete.

Dette skjønner du når du fjerner det gamle. vil uansett ikke vise når rygg deksel kommer på igjen :-)

se denne linken den forklarer ikke i detalj men dette er lett :-) tipper 2 timer arbeid.

viewtopic.php?f=1&t=155792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...