Gå til innhold

Forskjellen på 320 innsug og 325 ?:-) (e30)


Bjarte87
 Share

Anbefalte innlegg

Det skjønner eg, men her er det jo ikkje snakk om store ellers størst turbo. Det er en heilt grei turbo som ikkje er store greiene på 0,7 bar (som sikkert vil begynne og spinne bra ved 3000 Omd.. Altså da vil 325 dyser vere store nok i dette tilfellet?

Som sakt, simpelt bygd og vil prøve og få dette til med minst mulig utgjifter. Og som sikkert mange av dere veit, vil vel ikkje akuratt ein 320 (org og 200000+ km) tåle noe meir en 200 hk Max... som eg tenkte var runt 0,7-0,8 bar med ein generelt liten turbo...

Men som du sa om tallene fra ingenmans land, vil eg si det er jo mine og. Har ikkje mye peiling på nett dette temaet her. Derfor eg spør;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som er på vidda nå eller???

Du sier 0,7 bar... Turbo størrelse bestemmer jo antall hk og hvor mye bensin du trenger!! En turbo kan levere 250 hk på 0,7 og en annen 600 liksom... hvis du skjønner!!

Så får du tak i en bra billett turbo som gir 600 hk på 0,7 så kan du ikke bruke 325 dyser, får du tak i en turbo som yter 250 på 0,7 så ja 325 funker fint!!

PS! Tallene er bare tatt ut fra ingenmannsland... men ja...

Billett turbo pleie vel ikkje akkurat og vere første valget for en som bygger snik turbo bygg på en b20 motor akkurat ;) Da er det vel vanleg med en t3/t4 360graders eller nokke i den susen...

Syns du er vanskli her nå ;)

Bjarte: Joda, berre hyggeleg ;) Kjekt att du handler med KSR men det er ikkje eg som eiger eg berre jobber litt for dei når dei trenge det på varelageret ;)

Peace out ;)

Snik bygg? Å.. hehe... Leste ikke om noe sniking... Men ja du skjønner hva jeg mener... satte vel kanskje ting på spissen.... :)

200 hk max så gir det jo i følge kalkulatorer cc 271... Der kom du med et hk ønske... heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:-) Ja vil vel ikkje prøve med noe mer:-p. Men etter vinter med 25 motor blir det nok pasert 1 og vel så det;-)

Men da lander eg på noe mellom 250-280 eg da:-) Ca er meir en nok for meg på denne stakkars motoren:-)

Takker for svar og diskusjon:-)

Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...