Bjarte87 Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Hei. Noen som kan hjelpe meg med fks mål eller hvertfall en bekraftelse på at det er forskjell på 320 innsug, 323 og 325:-) Skal lakkere mitt til turbo prosjekt, men blir 25 motor seinare, så tenkte sleppa lakka 2 stk:-) Og evt ka dyser som hadde passet til 20 med 0,7 bar:-) Takker for svar. Mvh Bjarte Åberge http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=116625&highlight=
MrPingu Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Dyser til 20 med 0,7 bar? Hehe... Den skjønte jeg ikke.. må vel ta utgangspunkt i ønsket hk så finne ut dysestørrelse...
Bjarte87 Skrevet August 18, 2009 Forfatter Skrevet August 18, 2009 M20B20 det heiter kansje? Men ja, tenkte begynne med 0,7 bar ladetrykk, og da lurte på kor mage cc evt ka dyser som hadde passet da? Mvh
Bjarte87 Skrevet August 18, 2009 Forfatter Skrevet August 18, 2009 blir vel runt 190 hk det da kansje? Max.. Hehe. 325 dyser blir vel for lite...:-/ Og 535 dysene for mye? Har bare bygget alt for masse gasser turbo, så egentli litt nytt innen bmw og sprut generelt:-)
MrPingu Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Jamen du skal jo bygge turbo bil!! Da må du først sette deg et mål om ønsket HK, så velge dyser utifra det!
|Ole| Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Jamen du skal jo bygge turbo bil!! Da må du først sette deg et mål om ønsket HK, så velge dyser utifra det! Eller berre få tips fra andre som har bygd originalt med større dyser? Har aldri en garanti for kor lenge det holder uansett, sikkert nokken som har eit tips til deg når det gjelder dette
MrPingu Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Jamen du skal jo bygge turbo bil!! Da må du først sette deg et mål om ønsket HK, så velge dyser utifra det! Eller berre få tips fra andre som har bygd originalt med større dyser? Har aldri en garanti for kor lenge det holder uansett, sikkert nokken som har eit tips til deg når det gjelder dette Står klart og tydelig TURBO
Fliid Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 320 innsug er litt "spissere i kantene" 325 innsug er "mykt i kantene" Der hvor det svinger ned mot innsugsside fra toppen av innsug (ytterkantene) . Det er den letteste måten å se forskjell på, mener nå jeg. Har desverre ingen gode bilder hvor dette vises tydelig.
|Ole| Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Jamen du skal jo bygge turbo bil!! Da må du først sette deg et mål om ønsket HK, så velge dyser utifra det! Eller berre få tips fra andre som har bygd originalt med større dyser? Har aldri en garanti for kor lenge det holder uansett, sikkert nokken som har eit tips til deg når det gjelder dette Står klart og tydelig TURBO Det veit eg du, slapp av... Eg meiner att det er heilt sikkert ein eller anna som har ei formeining om kva slags dyser man kan bruke Er ikkje verre enn det
Bjarte87 Skrevet August 18, 2009 Forfatter Skrevet August 18, 2009 Blir ikkje noe benking eller noe AKURATT hk her da, og di som har bygget før veit vel ca ka som ville vert passende, og dyser er ikkje altid noe en tar etterpå noe valg av hk, hk kommer ut ifra ka du bygger i dette tilfellet. dyser/ bensintrykket og turbotrykket må jo passe, og når 0,7 bar er det eg MAX skal ha på stakkars motoren, vil det vere rimligere og rekne ut ka dyser som ville passet best til eit sånt max ladetrykk... S2 dyser fra gamle 5 eren har eg hørt kunne vere passende.. Håper på noen enkle svar:-) Mvh
MrPingu Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Er det jeg som er på vidda nå eller??? Du sier 0,7 bar... Turbo størrelse bestemmer jo antall hk og hvor mye bensin du trenger!! En turbo kan levere 250 hk på 0,7 og en annen 600 liksom... hvis du skjønner!! Så får du tak i en bra billett turbo som gir 600 hk på 0,7 så kan du ikke bruke 325 dyser, får du tak i en turbo som yter 250 på 0,7 så ja 325 funker fint!! PS! Tallene er bare tatt ut fra ingenmannsland... men ja...
Fliid Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Hoho, ro ned. Bjarte, PPF er gutta som virkelig kan turbo. De kan garantert svare deg : ) www.pure-pf.com
Bjarte87 Skrevet August 18, 2009 Forfatter Skrevet August 18, 2009 Jepp:-) Takk for svar Ole, Både har og kommer nok til og handle fra deg i framtid:-) Blir bare som eit foreløbigt forsøk på denne m20 motoren, forså og kjøpe 25 og bygge skikkelig i vinter:-) ville ikkje bygget driftemotor av 20.. fordi om det finner sted en 320 turbo i powerdrift for tiden. Ser ut til og funke det og:-)
|Ole| Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Er det jeg som er på vidda nå eller???Du sier 0,7 bar... Turbo størrelse bestemmer jo antall hk og hvor mye bensin du trenger!! En turbo kan levere 250 hk på 0,7 og en annen 600 liksom... hvis du skjønner!! Så får du tak i en bra billett turbo som gir 600 hk på 0,7 så kan du ikke bruke 325 dyser, får du tak i en turbo som yter 250 på 0,7 så ja 325 funker fint!! PS! Tallene er bare tatt ut fra ingenmannsland... men ja... Billett turbo pleie vel ikkje akkurat og vere første valget for en som bygger snik turbo bygg på en b20 motor akkurat Da er det vel vanleg med en t3/t4 360graders eller nokke i den susen... Syns du er vanskli her nå Bjarte: Joda, berre hyggeleg Kjekt att du handler med KSR men det er ikkje eg som eiger eg berre jobber litt for dei når dei trenge det på varelageret Peace out
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå