Kristov Skrevet August 20, 2009 Skrevet August 20, 2009 Er det å be om ras å dra ca. 1500kg med denne bilen og tomatkasse?
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 20, 2009 Skrevet August 20, 2009 Det vil jeg ikke si. Nå vet jeg ikke hva din har lovt å trekke, men pappa sin 1995 E34 525tds har automat og er chippet. Den har lovt til å trekke 1900 kg og de har trukket campingvogn på 2000 kg hvert år langt ned gjennom sverige og opp alle bakkene uten problemer. Bilen og girkassa har hatt 365 000 km på veien til nå uten problemer. Eneste som er gjort med girkassa er oljebytte hver 70.000 km
Kristov Skrevet August 20, 2009 Forfatter Skrevet August 20, 2009 Det vil jeg ikke si. Nå vet jeg ikke hva din har lovt å trekke, men pappa sin 1995 E34 525tds har automat og er chippet. Den har lovt til å trekke 1900 kg og de har trukket campingvogn på 2000 kg hvert år langt ned gjennom sverige og opp alle bakkene uten problemer. Bilen og girkassa har hatt 365 000 km på veien til nå uten problemer. Eneste som er gjort med girkassa er oljebytte hver 70.000 km Min kan trekke 1900kg i følge vognkortet.
nøytralturn Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 Har dradd mye tunge hengere med min 525 tds jeg (minigraver tilogmed...) det har gått bra- med "fremovergirene". Det er verre med reversen, som rasa totalt! Så mitt råd til deg er: Ta det pent når du rygger! Det som skjer når reversen raser, er at tennene på clutchklokka til reverscluchen knekker av. Symptomet er enkelt: nix revers, og en masse aluminiumsbiter i bånnpanna på gearkassa.
hillmar Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 Disse kassene sliter vel generelt med reversen. Hvis du ikke er nøye med å stoppe HELT før du legger fra D til R så kan den ryke ettervært. Kan være at reversen av denne grunnen var slitt fra før og at rygging med henger var spikeren i kista... Og uten at jeg har no peiling, vil ikke bremsen på hengeren legge seg på når du rygger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå