Dirty Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Hei Hei lurer litt på hva dere mener om denne saken. leverte inn en m3 blokk der den ene sylinderen var defekt. mye riper. de skulle bore den opp og sette inn sylinderforing. de satt inn sylinderforing, men klarte å gjøre begge sylinderene på sia nr 1 og 3 ovale. nå vil det koste 13 tusen å reparer , kostet egentlig rundt 3 tusen. hvordan går jeg fram ? kan e forlage at de tar helejobben og jeg betaler 3 tusen slik som avtalen var? nå er jo blokka helt ubrukelig, og koster mer en det smaker å få den i fin stand-
André78 Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Link: http://www.lovdata.no/all/tl-19890616-063-004.html Sitat: § 21. Forbrukerens krav ved mangler. (1) Ved mangel kan forbrukeren (a) holde betalingen tilbake etter § 23, ( kreve mangelen rettet etter § 24, eller om mangelen ikke rettes, kreve prisavslag etter § 25 eller heve avtalen etter § 26, og © kreve erstatning etter § 28.
André78 Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 hvordan går jeg fram ? kan e forlage at de tar helejobben og jeg betaler 3 tusen slik som avtalen var? Er nok dette som blir aktuelt i ditt tilfelle jfr. §24 Så fremt du har framsatt klagen i rimelig tid etter jobben er gjort.
Dirty Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 hvordan går jeg fram ? kan e forlage at de tar helejobben og jeg betaler 3 tusen slik som avtalen var? Er nok dette som blir aktuelt i ditt tilfelle jfr. §24 Så fremt du har framsatt klagen i rimelig tid etter jobben er gjort. har ikke hentet varen enda. fikk tlf om saken før idag
Inline six Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 De borra opp og satte inn en ny sylinderforing men to sylindere ble ovale? Høres rart ut. I uansett må jo verkstedet betale for skavanker de har påført blokka/sylindrene ved en reperasjon.
Dirty Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 Tjenesteyteren kan likevel kreve pristillegg for arbeid og materialer som ikke omfattes av prisen og som ville vært nødvendig selv om tjenesten hadde blitt utført uten mangel fra først av. denne ser jo ikke lovende ut da? vis jeg skjønner setningen riktig så kan de kreve at jeg betaler for deler og arbeid ? da er jeg jo tilbake til at jeg må betale alt
Dirty Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 De borra opp og satte inn en ny sylinderforing men to sylindere ble ovale?Høres rart ut. I uansett må jo verkstedet betale for skavanker de har påført blokka/sylindrene ved en reperasjon. ja alle sylinder ble målt før borring , da var de runde og fine. mente veggene var så tynne mellom sylinderene. : men hvordan kan dette skje ? har de presset ned en foring som ikke passet? som var for trang ? noen som har peiling på dette ? greit å vite hva man prater om når e skal ringe til de
André78 Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Opplyste de noe om at det kunne oppstå problemer?
EirikL Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Har ingen kompetanse på det motormessige, men jeg ville tatt kontakt med Forbrukerombudet på 23 40 06 00 og sjekk med dem hvordan du skal gå frem og hvilke rettigheter du har.
Dirty Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 Opplyste de noe om at det kunne oppstå problemer? nei. har vært på tlf med de 3-4 ganger der vi har pratet om div. alltid vært en veldig hyggelig tone, men pleier jo å være sånn vis et firma har gjort no galt , gjør de ALT de kan for at ikke de skal bli lastet for skaden. skal ta en tlf til forbrukerrådet. liker å være forberett uansett utfall i saken Takk for all hjelp så langt
KalMar Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 noe som skjer her eller ??? Hvet om en bra advokat vis du trenger det send pm
Dirty Skrevet August 26, 2009 Forfatter Skrevet August 26, 2009 prøvd å ringe 2 gangen uten svar. så tar turen innomfredag vis e ikke hører no.
Bimmerlars Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 De ødela din eiendom, ergo de må erstatte det. Dersom de ikke føler seg kompetente til jobben bør de ikke ta den på seg. Hadde de fortalt deg på forhånd at ved å bore så mye kan det skje sånn og sånn, hadde saken stilt seg annerledes. Da hadde du vært inneforstått med risikoen og du måtte tatt avgjørelsen om de skulle prøve. Skjønner ikke helt den med at firmaer vil fraskrive seg alt ansvar. Jeg ville gjort det motsatte, prøvd å ordne opp så fort som mulig med minst belastning for kunden. Skjønner ikke helt den forretningsholdningen mange fører. Mister kunder og dårlig omdømme spres raskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå